جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خروج آمریکا از برجام

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: بدون ترديد خروج آمريكا از برجام براى ملت ما يك نعمت و دستاورد بود. سال‌هاست كه اقتصاد كشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمريكا از برجام كرده‌ايم.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: با خروج آمريكا از برجام، جمهورى اسلامى ايران به شرطى برجام را با اروپا ادامه خواهد داد كه تضمين‌هاى قطعى و محكم را از اروپا اخذ نمائيم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار فرهنگيان تاكيدى بر اين موضوع است كه فرمودند: «بنده در جلسات خصوصى و عمومى به مسؤولان درباره پرهيز از اعتماد به آمريكا مكرر تذكر دادم. به مسئولين گفتم قبل از قرارداد، از طرف مقابل تضمين‌هاى واقعى بگيريد و به حرف آن‌ها اعتماد نكنيد. من به اين سه كشور اروپايى هم اعتماد ندارم و مى‌گويم به اين‌ها هم اعتماد نكنيد. اگر مى‌خواهيد قراردادى ببنديد، تضمين واقعى و عملى بگيريد و الا فردا اين‌ها هم همان كار امروز آمريكا را به شيوه ديگرى خواهند كرد.»

این استاد حوزوی ادامه داد: هرگونه مذاكره با اروپا، تنها مربوط به برجام و چگونگى اجراى تعهدات اروپا در برابر ايران همراه با اخذ تضمين‌هاى محكم خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: اروپائيان بايد بدانند كه برجام هيچ‌گونه مكمل و متممّى ندارد و جمهورى اسلامى ايران درباره نفوذ منطقه‌اى و ابزارهاى دفاعى و موشكى خود به‌هيچ‌وجه با بيگانگان وارد مذاكره نخواهد شد.

وی ادامه داد: بدون ترديد خروج آمريكا از برجام براى ملت ما يك نعمت و دستاورد بود. سال‌هاست كه اقتصاد كشور را معطل برجام و ماندن و خارج شدن آمريكا از برجام كرده‌ايم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار تاکید کرد: خروج آمريكا يقيناً در ميان‌مدت و بلندمدت سايه آرامش و ثبات را بر فضاى اقتصادى كشور گسترده خواهد كرد و اگر قرار است بنيان‌هاى اقتصادى‌مان را محكم نمائيم، بدون چشم‌ به خارجى‌ها، بايد آستين‌هاى همت را بالا زده و كمربندها را براى پيشرفت و تعالى ايران عزيز محكم نمائيم.

وی افزود: اصلى‌ترين هدف آمريكا براى خروج از برجام، ايجاد شكاف ميان مردم و ميان مسؤولان است، لذا بايد يكپارچگى ملى را حفظ نمائيم. بزرگ‌ترين تهديد براى ملت ايران، دوقطبى شدن و مخالف و موافق شدن در برابر عربده‌كشى‌ها و يا نيرنگ و فريب دشمن است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: فشار اقتصادى دشمن با هدف ايجاد شكاف اجتماعى صورت مى‌پذيرد. تهديد نظامى تا زمانى كه به انشقاق اجتماعى منجر نشود، نمى‌تواند بستر ظهور و بروز پيدا كند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: بزرگ‌ترين سرمايه يك كشور، ملت منسجم آن است. ارتش‌ها ممكن است به زانو در آيند اما يك ملت را نمى‌توان به زانو در آورد.

این استاد حوزوی بیان داشت: فشار اقتصادى و تحريم ممكن است براى دشمن ارزش اقتصادى داشته باشد اما يقيناً ارزش استراتژيك نخواهد داشت. ارزش استراتژيك زمانى پيدا مى‌كند كه به شكاف اجتماعى منجر شود و باید گفت که امروز پيكان همه نقدها و انتقادها بايد متوجه دشمن تابلودار خارجى شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha