پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمين توكل، مدرسه علميه حضرت آمنه(س) فريدونكنار

حوزه/ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به عبودیت در واقع برای تکامل و رشد انسان بوده و عبادات، نردبانی برای ارتقاء و رسیدن به مظهر علم وغنای الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمين سيد رحيم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در  نشست اخلاقی مدرسه علمیه خواهران فریدونکنار، بیان کرد: در مسیر سراسر معنوی زندگی ما، خداوند کمال مطلق است و آنچه ما الان داریم و آنچه نداشته و در آینده به ما خواهد داد باز هم عنایت اوست.

وی افزود: امر به عبودیت در واقع برای تکامل و رشد ما بوده و زمانی که به دنیا آمدیم جهل و فقر محض بودیم، لذا عبادات، نردبانی است تا ما ارتقاء یافته و به مظهر علم و غنای الهی برسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: خداوند در ابتدای سوره اسراء به جای واژه رسول از واژه  عبد استفاده کرده که اگر شما(انسان) هم به مقام عبدالله برسید، همچون رسول اکرم بالا برده خواهید شد.

وی تصریح کرد: خداوند در آیه 9 سوره حدید در بیان علت انزال کتاب، واژه عبد را به کار برده که تمامی برکات شامل عبدالله می شود؛ لذا یک بنده هرچقدر از نردبان عبادت بالا برود، زاویه دیدش نسبت به عالم وجود وسیع تر می گردد. در پایان همین آیه نیزدرباره علت انزال کتاب آمده است: " لیخرجکم من الظلمات الی النور " که این خروج از تاریکی ها به سمت نور را به صورت عام بیان کرده؛ اما در آیه 257 سوره بقره آمده است : " الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور " این هدایت به صورت خاص بیان شده و مختص کسانی است که ایمان آورده و در حقیقت همان عبدالله هستند.

حجت الاسلام والمسلمين توکل در پایان خاطر نشان کرد: پیشوایان دین آمده اند تا از حجابی که مانع دیدن، شنیدن، بوئیدن و ... است خارجمان کنند، تا ببینیم ، بشنویم و ببوییم و البته که همه ی اینها با بندگی خدواند حاصل می شود.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha