جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 453235
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
شهید

حوزه/ این شهید تسبیحی را به من داده بود و خواست تا روزی که نخ آن پاره نشده برای شهادتش صلوات بفرستم و در صورتی که نخ تسبیح پاره شود، نشانه شهادت اوست...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام صادقی سرایانی که به شهید زنده معروف است، در جمع طلاب معتکف برادر در شبستان تبریزی مسجد گوهرشاد با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در عرصه های مختلف جامعه، اظهار کرد: دو قشر در دوران جنگ نقش مهمی داشتند، گفت: فرماندهان و روحانیون این دو گروه بودند که در فضای جنگ تحمیلی تاثیر به سزایی داشتند.

وی افزود: امروز این امر به واسطه تبلیغات دشمنان کمرنگ تر شده است که باید با رفتار و عملکرد خود نسبت به این امر اهتمام ورزیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس که تا کنون بیش از ۸۰ مرتبه عمل جراحی شده است، با اشاره به خاطره ای از یک شهید که زمان شهادت خود را نزدیک می دانست و همانطور شد، ابراز کرد: این شهید تسبیحی را به من داده بود و خواست تا روزی که نخ آن پاره نشده، برای شهادتش صلوات بفرستم و در صورتی که نخ تسبیح پاره  شود، نشانه شهادت اوست. این فرد در یک ماموریت که تا حدود سی متری دشمن رفته بودیم، به من گفت شهادتش نزدیک است و همانطور شد و آن روز بعد از دور شدن از من به شهادت رسید و این در حالی بود که نخ تسبیحی که به من داده بود، در همان زمان شهادتش پاره شد.

وی در ادامه به چگونگی ورودش به سردخانه و فریاد یا حسین(ع) برای اطلاع دادن به افراد آنجا اشاره کرد و از جریانهای پیش آمده بعد از این ماجرا گفت. 

گفتنی است، اعتکاف سه روزه هزار تن از طلاب حوزه علمیه خراسان که از شنبه در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی آغاز شده بود، دیشب پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حنا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
    0 0
    کاش راهشونو بتونیم ادامه بدیم و قذردانشون باشیم