جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در سخنرانی خود در جمع سفرای کشورهای اسلامی در اسلام آباد گفت: امروز کشورهای اسلامی که با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند، باید مسائل اختلافی خود را با مذاکره حلّ و فصل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم افطاری مجلس وحدت مسلمین برای سفرای کشورهای اسلامی و شخصیت های سیاسی در هتل سیرینا اسلام آباد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری در سخنرانی خود در جمع سفرای کشورهای اسلامی در اسلام آباد گفت: امروز کشورهای اسلامی که با چالش‌های گوناگونی روبرو هستند، باید مسائل اختلافی خود را با مذاکره حلّ و فصل کنند، زیرا وحدت کشورهای اسلامی ضامن پیشرفت و امنیت جهان است.

وی افزود: آرزو و آرمان مجلس وحدت مسلمین این است که میان کشورهای اسلامی وحدت باشند و در جهان اسلام فقر و تروریسم وجود نداشته باشند و ما یقین داریم که کشورهای اسلامی جایگاه مهمّی در نظام جهانی دارند و نقش تعیین کننده ای در پیشرفت جهانی دارند و از همین رو اگر کشورهای اسلامی دچار ضعف شوند و میان آنها اتحاد و وحدت نباشد،‌ برقراری امنیت در جهان مشکل است.

وی دولت هند را دولت ظالم خواند و گفت: دولت مودی بر مردم کشمیر ظلم و ستم می کند همانطور که مسلمانان بی دفاع فلسطین و روهنگیا نیز با ظلم دولت میانمار و رژیم صهیونیستی روبرو هستند و ما بر این باوریم که برای ایجاد امنیت در جهان وحدت وهمدلی مسلمانان بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: حلّ اختلافات فقط از طریق گفتگو و مذاکره ممکن است و استفاده زور برای حلّ تنازعات و اختلافات در کشورهای اسلامی نگران کننده است. جنوب آسیا از لحاظ اقتصادی منطقه مهمی است و ما  امیدواریم که کنفرانس شانگهای در خصوص مشکلات امنیتی منطقه که هر روز روبه افزایش است برای مقابله با آن اقدامات خوبی باندیشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha