پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رییس اداره قرآنی اوقاف مازندران

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف مازندران از اجرای بیش از ۶۰۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی کناری، رئدس اداره امور قرآني اداره كل اوقاف مازندران امروز در نشست رابطان فرهنگی ادارات اوقاف و امور خیریه استان گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 600 محفل قرآنی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: اجرای٢٠٠محفل جزء خواني در بقاع و امامزادگان شاخص و تجليل از نخبگان و پيشكسوتان قرآني و اهدای جوايز به نفرات برتر مسابقات قرآنی از برنامه‌های اجرا شده در حوزه قرآنی اوقاف و امور قرآنی استان در ماه مباك رمضان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مهم ترين فضيلت ماه رمضان آن است که قرآن به عنوان معجزه جاويدان پيامبر اسلام(ص) و کتاب هدايت بندگان، در اين ماه و در شب قدر نازل شده است، افزود: کلام الهی عامل رشد و هدایت بشریت در تاریخ بوده و فاصله گرفتن از کلام الهی در هر مقطعی موجب دوری جامعه اسلامی از معنویت و تعالی بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه همه خوبي ها دانست و گفت: خداوند منان بهترين فرصت ر ا در اين ماه براي خودسازي بندگان خود و زمينه قرب الي الله را فر اهم نموده است.

حجت الاسلام سیفی، ماه شريف رمضان را ماه انس با كتاب خدا و قرآن كريم برشمرد و اظهار داشت: دوستي و الفت با كلام نوراني خداوند منان دريچه هايي از نور را به قلب ها باز مي كند و نگاه انسان را به دنيا و زيبائي هاي آن تغيير مي دهد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: انسان با انس با قرآن كريم واقع بين مي شود و جهان فرا رو را با ديد يك گنجينه گران بها و فرصت مغتنم مورد بهره برداري قرار مي دهد و حيات واقعي را در جهان باقي مي داند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف مازندران با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

حجت الاسلام سیفی با اشاره به جايگاه والاي تفکر و تدبر در دين اسلام، بيان کرد: شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است. 

وی با بيان اين که قرآن کريم نيز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف مازندران با بيان اين که تدبر زمينه عمل به قرآن کريم را فراهم مي‌کند، خاطرنشان کرد: تنها نگاه سطحي به کلام الهي نمي تواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.

وی با اشاره به اين که با تدبر در قرآن مي توانيم بيشتر به مقصود و مفاهيم الهي پي ببريم، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha