پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر بیمارستانی در منچستر که برای نخستین بار افطاری داد

حوزه/ بیمارستان منچستر رویال انگلستان در حرکتی موفقیت آمیز برای نخستین بار امسال اقدام به دادن شام افطاری به بیماران، کارمندان و بازدیدکنندگان مسلمان در ایام ماه مبارک رمضان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، یک بیمارستان در شهر منچستر انگلستان، در حرکتی موفقیت آمیز امسال در ایام ماه مبارک رمضان اقدام به دادن شام افطاری به بیماران، کارمندان و بازدیدکنندگان مسلمان کرده است.

این نخستین باری است که بیمارستان منچستر رویال مراسم افطاری برگزار کرده است.

در حالی که ابتکار این عمل به دست مسلمانان محلی بوده است، بنیاد جوانان محلی هزینه غذای شبانه را داده است. در نخستین شب تنها به 15 نفر افطاری داده شد، اما هر شب مراسم افطاری گسترده تر شده و به میانگین 120 افطاری در هر شب رسید.

کشیش پیتر گوم سرپرست بخش مذهبی بیمارستان نیز در این مراسم افطاری با کارمندان و بازدیدکنندگان پیوسته است. وی می گوید نخست درباره ایده برگزاری شام افطاری مردد بوده، اما با مشاهده نتایج مثبت این حرکت، تردیدهایش کاملا از بین رفته و خودش یکی از حامیان آن شده  است.

گوم در این باره گفت: هدف این کار آشناسازی مردم با اجتماعات مسلمان، مسئولیت پذیری است و راه اندازی مراسم افطاری ایده بسیار فوق العاده ای بود. افطار یک فرصت عالی است تا مردم همدیگر را ملاقات کرده و پس از یک روز طولانی روزه بودن، خوردن و آشامیدن بسیار  هیجان انگیز است.

گفتنی است خدمات بهداشتی ملی بریتانیا بر تعداد زیادی از کارکنان کلیدی مسلمان در تمام سطوح وابسته است. تعداد زیادی مشاوران، کارکنان داخلی، متخصصان، پرستاران، ماموران امنیتی، و تکنسین ها در بیمارستان های این کشور مسلمانان انگلیسی یا مسلمانانی از تبار کشور های سرتاسر جهان هستند که خدمات بهداشتی با مهارت های خود را در خدمت بیماران قرار می دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha