جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  احمد مروی

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین مروی رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی های ما این است که جمعه اول ماه شوال است. اما تا برای مقام معظم رهبری ثابت نشود، اعلام نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی و رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص رویت ماه شوال کارشناسان و متخصصین فن نظرشان بر این است که در بخش هایی از آسمان کشور به خصوص مناطق جنوبی، غروب پنجشنبه ۲۹ رمضان ماه شوال قابل رویت است.

وی ادامه داد: بر این اساس حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ گروه استهلال در کل کشور مستقر شده اند و در غروب پنجشنبه به کار استهلال می پردازند. اگر ان شاءالله ماه رویت شد و برای مقام معظم رهبری اطمینان آور بود، در اولین فرصت از طریق رسانه های عمومی به عرض مردم شریف ایران می رسانیم؛ اما تا رویت ماه برای مقام معظم رهبری ثابت نشود، نمی توانیم بگوییم عید فطر چه روزی است، زیرا رویت ماه شوال به راحتی رویت ماه اول رمضان نیست و دشوارتر از آن است.

رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مردم می پرسند چرا روز عید را دیرهنگام اعلام می کنید، گفت: به خاطر اینکه شب اول ماه شوال توقفش در آسمان بسیار کوتاه است در غروبش رویت می شود و یک فرآیند طولانی دارد، افرادی که به رصد می پردازند گاهی در مناطق کوهستانی و دوردست هستند که هیچ گونه امکان ارتباطی با ما ندارند. تلفن یا موبایلی هم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی در پایان اضافه کرد: کارشناسان ما از آنها سوال و دقت زیادی می کنند که آیا واقعا ماه رویت شده یا خطای چشم بوده است. لااقل باید ۱۰ تا ۱۵ گروه از نقاط مختلف کشور تماس بگیرند و پس از جمع بندی آنها گزارش خدمت مقام معظم رهبری داده می شود لذا یک فرآیند طولانی طی می شود. مقام معظم رهبری هم ممکن است سوالاتی داشته باشند و برایشان محرز نشود که غروب پنجشنبه اول ماه است برای همین بدیهی است که رویت ماه شوال با تاخیر اعلام می شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha