چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جویبار؛ کرسی آزاداندیشی حجاب

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «حجاب قبل از بلوغ» در مرکز تخصصی حوزوی تفسیر و علوم قرآنی ریحانة الرسول(س) جویبار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم بازیانی ارائه کننده بحث «حجاب قبل از بلوغ»، با بیان این که بحث پوشش از مباحثی است که از ابتدای خلقت آفرینش مطرح بوده، بیان کرد: دیدگاه مستقل و مستقیمی مبنی بر اینکه اشاره به حجاب قبل از بلوغ شده باشد، نداریم، لذا مراجع دینی معتقدند اصل پوشش از زمان تکلیف آغاز می شود.

وی تصریح کرد: آموزش اعتقادات به صورت غیر مستقیم در دین ما از سه سالگی مطرح شده، بنابراین ضروری است که خانواده ها در بحث پوشش دختران سهل انگار نبوده و آموزش حجاب را تا بلوغ به تاخیر نیندازند.

عفاف مقدم برحجاب است

خانم خورشیدی، منتقد بحث با استناد به این که عفاف مقدم برحجاب است، افزود: از همان ابتدای تربیت اگر زمینه عفاف جاری شود، حجاب هم به همراه آن می آید و حفظ عفاف فرزند، زمینه را برای حفظ حجاب او فراهم می آورد و اگر حجاب را بدون پرداختن و تقویت عفاف در فرزندان ایجاد کنیم به محدودیت های رفتاری فرزندان منجر می شود که رشد و شکوفایی آنها را با آسیب همراه می نماید.

نقش خانواده در تمایل فرزندان به حجاب

استاد رمضانیا داور این کرسی ضمن بیان اینکه حجاب قبل از بلوغ میزان و حدی دارد که خانواده ها باید آن را در نظر بگیرند، تاکید کرد: ایجاد پوشش باید طبق علاقه مندی های فرزند تنظیم شده و لوازمی دارد که باید کامل بوده تا به نتیجه مطلوب ختم شود؛

وی در پایان با اشاره به این که هزینه ای که خانواده برای پوشش فرزندان متقبل می شود، به نتیجه مطلوب ختم می شود، خاطر نشان کرد: اگر خانواده خوب عمل کند و مادر به عنوان عنصر اصلی رفتار و گفتارش هماهنگ باشد، فرزندانشان در اجتماع رنگ نمی گیرند  و در مقابل پوشش و حجاب مقاومت نمی کنند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha