پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: جوانان با شدیدترین هجمه های فرهنگی روبرو هستند و باید از قداست و معنویت این ماه استفاده کرده و آنها را آگاه کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در جمع مردم روزهدار در مسجد محمد رسول الله(ص) گفت: در این برهه از زمان که دشمن از هر روشی برای ضربه زدن استفاده می کند، باید  روحانیون و مبلغین از ماه مبارک رمضان استفاده کرده و برای مقابله با بمباران و شبیخون فرهنگی دشمن، با بیان آیات و روایات و اندیشه ها و افکار اهل بیت(ع) آنها را خنثی نمایند.

وی افزود: امروز دشمن سنگر خود را تغییر داده است به طوری که در گذشته جنگ، جنگ نظامی بود و دشمن رو در روی ما ایستاده و یک تهاجم نظامی علیه ما داشت و ما نیز مقابله می کردیم، ولی امروز سنگر، سنگر فرهنگی است و باید خود را در سنگر فرهنگی ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: این سنگر فرهنگی نیازمند نوجوانان و جوانان متدین و ولایت مداری است که بتوانند از آیین پاک محمدی و از معارف ناب اسلامی دفاع کنند و قطع یقین اگر بخواهیم در برابر تهاجم فرهنگی که دشمن علیه جامعه امروز ما تداعی کرده، مقاومت کنیم باید در مساجد به نحو اصولی و منطقی برنامه ریزی کنیم تا در برابر هجمه های عظیمی که وارد می شود، پاسخ مناسبی دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: جوانان ما با شدیدترین هجمه های فرهنگی روبرو هستند و باید از قداست و معنویت این ماه استفاده و آنها را آگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: از آنجایی که تهاجم فرهنگی اثرات بسیاری بر جامعه می‌گذارد، باید جامعه را به سمتی هدایت کرد که در تمام مسائل و برابر تهاجم فرهنگی آگاه و توانمند باشد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همه ما در قبال جامعه‌ مسئول ‌هستیم چون دشمنان می‌خواهند به مردم بگویند دین اسلام برای گذشته است و با بهره‌گیری ا‌ز ‌همه ابزارهای‌ شیطانی‌ به دنبال ‌دستیابی به اهداف پلید خود هستند.

وی به بهره گیری بیشتر از دستاوردهای ماه مبارک رمضان بیان کرد: رمضان ماه خویشتن سازی و راز و نیاز با خالق یکتا بود که باید مراقبت این دستاوردهای ارزشمند بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  تغییر را می‌بایست از خودمان و از احوالات شخصی‌مان آغاز کنیم و همت خودمان را معطوف حرکت به سمت آموزه‌های الهی کرده و اجازه ندهیم ثمرات فراوان بندگی خداوند در ماه رمضان با غفلت ما از دست برود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به حضور پرشور مردم در نماز عید فطر، تصریح کرد: نماز عید فطر نشان دهنده وحدت در بین مسلمانان جهان است که باید از آن برای سعادت اخروی استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha