سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/حجت‌الاسلام خوبانی گفت: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود بازمی‌گردد و به شکرانه این نعمت بزرگ و بی‌کران، به ستایش باری‌تعالی پرداخته و زنگار گناه را از آینه روشن قلب و جان می‌زداید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، در جمع فعالان فرهنگی و تبلیغی قائمشهر با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: عید سعید فطر فصل تازه شکفتن ایمان در دل انسان‌های پاک و بصیر است.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر تصریح کرد: در میهمانی بزرگ رمضان هر کس به‌اندازه ایمان و عقیده‌اش به خداوند نزدیک شده و تحصیل کنندگان تقوا شرکت‌کنندگان پیروز این مسابقه بزرگ الهی هستند  و البته برخی هم پاداش ویژه‌تر دارند.

وی با بیان اینکه عید بزرگ سعید فطر عید پیروزی، توفیق، سربلندی و انجام‌وظیفه است، افزود: در حقیقت عید فطر جشن بزرگ بندگان خدا است ازاین‌رو فصل جدیدی به روی مؤمنان گشوده شده است که با تداوم این بندگی، باید همچنان در مسیر اطاعت از پروردگار متعال قدم برداشت.

حجت‌الاسلام خوبانی  خاطرنشان کرد: عید فطر، عید فطرت‌های روشنی است که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و در نخستین روز ماه شوال، اجر و پاداش خود را تنها در قرب الهی جستجو می‌کنند.

وی تصریح کرد: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود بازمی‌گردد و به شکرانه این نعمت بزرگ و بی‌کران، به ستایش باری‌تعالی پرداخته و زنگار گناه را از آینه روشن قلب و جان می‌زداید.

این استاد حوزه علمیه مازندران عید فطر را عید پاکی‌ها دانست و اذعان کرد: عید فطر به‌راستی‌که روز عزیز و خجسته‌ای است، روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و به بندگان ناچیزش اجازه داده تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگی به‌جای آورند.

وی با بیان اینکه حسرت پایان ماه مبارک رمضان بر دل بعضی‌ها مانده، گفت: عید فطر، جشن بازگشت به فطرت پاک انسانی به برکت یک ماه عبادت خالصانه است و برای آنان که رمضان را آن‌گونه که شایسته است درک کرده‌اند.

مدیر مدرسه محمدیه قائمشهر افزود: عید سعید فطر روز اعلام پیروزی بر طاغوت نفس است و روز شکرگزاری به درگاه الهی به خاطر آنچه در ضیافت خویش، ما را به آن میهمان نمود و به‌سوی آن هدایت فرمود.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری نباید با پایان یافتن ماه مبارک رمضان تمام شود، تصریح کرد: کمک به فقرا  و نیازمندان تنها مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و باید در تمام طول سال موردتوجه مردم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خوبانی  به اهمیت زکات فطریه در فقرزدایی و توسعه اقتصادی جامعه اشاره کرد و افزود: در ابعاد اقتصادی و اجتماعی عید فطر می‌توان به پرداخت زکات فطره به‌عنوان عاملی ارزشمند برای فقرزدایی، توسعه اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی در جامعه اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha