جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبه های نماز عید فطر مسجد مقدس جمکران

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در همه نقاط زمین با تمام ابزارها و امکاناتی که دارند ولایت فقیه را نشانه رفته اند؛ چرا که نمی توانند ببینند ملت ایران در برابر سخنان مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند مطیع و تسلیم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌«حوزه»، آیت الله ابوالقاسم وافی یزدی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه راه رسیدن به تقوی برای انسان در دو عمل است، اظهار کرد: شکر و ذکر دو موضوع حیاتی در زندگی است و اگر انسان این دو موضوع را رعایت کند تقوی را در درون خود مستحکم خواهد کرد.

وی ادامه داد: انسان باید همواره خود را در برابر نعمت های خداوند شاکر بداند؛ هیچ انسانی نیست که اگر به خودش و اطرافش نگاه کند آثار نعمت های بیشمار خداوند را نبیند و وقتی این نعمت ها را دید به طور طبیعی و فطری باید شکرگذار باشد.

تولیت پیشین مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه اگر انسان بتواند در برابر نعمت های غیر قابل شمارش خداوند شاکر باشد و این نعمت ها را در مسیر رضای خدا مصرف کند یکی از پایه های تقوی را به دست آورده است، ابراز کرد: پایه دوم تقوی ذاکر بودن انسان است؛ انسان ذاکر انسانی که در همه حال به یاد خدای متعال است و می داند بنده خداست و باید نسبت به فرامین الهی مطیع و تسلیم محض باشد.

آیت الله وافی ادامه داد: انسان شاکر و ذاکر حتماً انسانی با تقوی و خدا ترس است و در این روز عید باید از خدا بخواهیم ما را موفق به انجام این موضوع مهم بفرماید.

وی در خطبه دوم نماز عید فطر با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام) که فرمودند اسلام بر پنج پایه نماز، ذکات، حج، روزه و ولایت استوار است، اظهار کرد: از حضرت پرسیدند در میان این پنج رکن کدامیک از همه افضل است و ایشان فرمودند ولایت؛ یعنی اگر ولایت نباشد آن چهار رکن دیگر ارزش و اثری ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خدای متعال نعمت های بیشماری به ما داده ولی نعمت ولایت از همه این نعمت ها بالاتر است. اگر ولایت اهل بیت (علیهم السلام) حتی لحظه ای نبود زمین و آسمان در هم می پیچیدند و امروز نیز تحت ولایت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است که زندگی می کنیم و زمین و زمان از برکت ایشان در حال چرخش است.

آیت الله وافی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایش معصومین(علیهم السلام) زمین هیچگاه از وجود ولی خدا خالی نیست، ابراز کرد: در زمان غیبت امام معصوم نیز به فرمایش ایشان باید از فقیه جامع الشرایط به عنوان ولی فقیه تبعیت کنیم و در برابر دستور ایشان تسلیم باشیم.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در همه نقاط زمین با تمام ابزارها و امکاناتی که دارند ولایت فقیه را نشانه رفته اند؛ چرا که نمی توانند ببینند ملت ایران در برابر سخنان مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند مطیع و تسلیم هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خدای متعال وعده داده در صورت شکر نعمت، آن نعمت را افزون خواهد کرد، خاطرنشان کرد: باید همواره شاکر و قدردان نظام اسلامی، رهبری و ولایت باشیم؛ چرا که این نعمات بسیار بالا و بزرگ هستند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha