پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید سعید فطر در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) گفت: خداوند برای اینکه دشمنان ورود به اجتماع مسلمانان نداشته باشند فرمود "اشدا علی الکفار" باشید یعنی دوست و دشمن خود را بشناسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه رمضان با ادای یک ماه روزه، تقوای الهی را ذخیره کرده‌ایم، اظهار داشت: روز عید سعید فطر هنگام دریافت پاداش‌ها  است.

وی عید سعید فطر را از مختصات دین اسلام دانست و افزود: اگرچه روزه در ادیان دیگر وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آنان در پایان ماه عید نداشته‌اند چراکه این خاص دین پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) تصریح کرد: عید سعید فطر بازگشت به‌سوی فطرت است، مسلمانان با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و با ارتباطی که با خداوند گرفته‌اند به تصفیه جان خود می‌پردازند.

وی عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند، عید سعید فطر برای کسی است که خداوند روزه‌ها و عبادت‌های آن را پذیرفته باشد و همچنین به‌عنوان یکی ضابطه کلی فرمودند هرروزی که انسان گناه نکند برای او عید است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: باید سعی کنیم در همه روزها گناه نکنیم تا با ائمه (ع) محشور شویم.

وی ترک گناه را نخستین مسیری دانست که انسان را به‌سوی خداوند هدایت می‌کند و تصریح کرد: خداوند وحدت و اجتماع مؤمنین را دوست دارد به همین دلیل مؤمنین را با یکدیگر برادر دانست و برای آنان تکالیفی قرارداد که متفرق نشوند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: خداوند برای اینکه دشمنان ورود به اجتماع مسلمانان نداشته باشند فرمود "اشدا علی الکفار" باشید یعنی دوست و دشمن خود را بشناسید.

وی به خروج آمریکا از برجام اشاره و  ابراز کرد: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که کشور بدعهدی است و با دیگر ملت‌ها هم همین برنامه را دارد، همچنین مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع هم بیان کردند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی فعالیت‌های ماه مبارک رمضان را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: سفره‌های گسترده افطاری‌های ساده ازجمله فعالیت‌های مطلوبی بود که در این ماه انجام شد چراکه مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha