سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
ممحبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی و یک ضرورت در جامعه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی، صبح امروز در نشست سبک زندگی اسلامی موسسه آیینه ظهور، اظهار داشت: توجه به سبک زندگی اسلامی یک اصل اساسی است ،چرا که تاکید مقام معظم رهبری به سبک زندگی اسلامی این نکته را به ما گوشزد میکند که مردم باید به اصالتهای اسلامی نزدیک شوند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پلیس درونی که همان تربیت مطابق با آموزههای اسلامی است باید در وجود انسان شعلهور شود ما با این فرهنگ میتوانیم در مقابل برنامههای ماهوارهای و هدفدار دشمن مقاومت کنیم و در برابر دریای تهاجمات دشمنان محکم و پابرجا بمانیم.

وی افزود: مباحث فرهنگی در تقابل با هجمه دشمن است، با تربیت انسانهای مومن میتوان دشمن را وادار به عقبنشینی کرد و فرهنگ نبوی را در جامعه توسعه داد.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: یکی از برنامههایی که باید مورد توجه قرار بگیرد موضوع الگوسازی است و در این رابطه میتوان از هنر استفاده کرد چنانکه هنوز حرکت جدی در این راستا صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی از مباحث بسیار گستردهای است که با محوریت انسان پویا، مولد و غیروابسته قابل تحقق است.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه تربیت باید اسلامی باشد علاوه بر این تمام دنیا به این نتیجه رسیده اند که عمده مشکلات خانواده های کشورهای غربی را حاصل بی دینی و فاصله گرفتن از معنویت دانند.

وی افزود: اگر فرزندانمان با تربیت دینی و قرآنی تربیت شوند، هیچ تهدید نرم و فعالیت های سوء فرهنگی استکبار جهانی و حامیان آنها نمی تواند اثری بر افکار و برنامه های زندگی آنها داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در اکثر تصاویر شبکه‌های ماهواره ای مسائل اخلاقی و جنسی بدون هیچ گونه سانسور به مخاطب ارائه می‌شود که این امر حتی در تبلیغات بازرگانی این شبکه‌ها نیز صورت می گیرد و باعث می شود تا بیننده خردسال و نوجوان که هیچگونه ظرفیتی برای پذیرش اینگونه اطلاعات ندارند به مشکلاتی نظیر بلوغ زودرس دچار شود.

حجت الاسلام محبی تصریح کرد: راهکارهای دشمن برای حذف رقیب، تلاش جهت تغییر سبک زندگی و به دنبال آن تغییر فرهنگ جامعه رقیب است، همان رویکردی که در مقابل اسلام اتخاذ شده و این همان هجومی که به اسلام و پایه‌های اعتقادی آن صورت می گیرد و این همه تحریفی که در پیام‌های اسلام انجام می شود و ما باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی را در خانواده و دوستان خود رواج دهیم و جامعه‌ای نمونه به جهان معرفی نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha