جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موزه آستان قدس رضوی

حوزه/ رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: آثار اهدایی مقامات و شخصیت‌های آسیای میانه و آسیای شرقی به رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) در موزه‌های آستان قدس رضوی مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، جواد فرهمندنژاد با اشاره به برخی از آثار موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی در این خصوص، اظهار داشت: تمثال رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) بافته شده روی قالیچه‌ای در ابعاد131×208 سانتی‌متر یکی از این آثار است که توسط حیدر علی‏‌اف؛ رییس جمهور آذربایجان، در سال 1993 میلادی اهدا شده است .

تابلوی معرق صدف گل و پرنده در ابعاد44×100 اهدایی هوجینتائو، رئیس جمهور سابق چین و تابلو تمثال رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تهیه شده از پودر سنگ به ابعاد: 59×67 سانتی‌متر، اهدایی کیم ایل سونگ؛ رهبر سابق کره شمالی از دیگر آثاری بود که وی به آن اشاره داشت.

فرهمندنژاد به رحل قرآن مشبک از جنس سنگ مرمر یکپارچه اشاره کرد و گفت: این رحل توسط رییس جمهور هند اهدا شده است.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: همچنین بشقاب مسی بیدری منقوش به کلمه الله به قطر 24 سانتی‌متر که سوره توحید در اطراف آن منقوش شده است اثری است که توسط نخست وزیر سابق هند اهدا شده است.

وی تابلوی پارچه دستباف از نخ طلا با گلی با روکش طلا را یکی از آثار فاخر مجموعه اهدایی عنوان کرد و گفت: این اثر توسط عبدالله احمد بداوی؛ نخست وزیر مالزی در سال 1384 شمسی به رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) اهدا شده است.

فرهمندنژاد به دیگر آثار اهدایی موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: قالیچه ترکمنی طرح چهار قاب به ابعاد 156×264 سانتی‌متر اثری است که توسط صفر مراد نیازوف؛ رییس جمهور ترکمنستان در سال 1378 شمسی به رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) اهدا شده است.

مجسمه رومیزی دو عقاب طلایی با پایه سنگی اهدایی نورسلطان نظربایف؛ رییس جمهور قزاقستان، یک جفت گلدان چینی منقوش اهدایی رییس جمهور تایلند و تابلوی تصویر نقش برجسته یک بنا روی صفحه مطلا به ابعاد34×44 اهدایی رییس جمهور ویتنام از دیگر آثار این مجموعه به شمار می‌رود.

همچنین تابلو نقاشی اسب‌سواران، اهدایی رئیس جمهور مغولستان، تابلو نقاشی منظره طبیعت هدیه نخست وزیر بنگلادش و قاب یادبود رییس جمهور اندونزی از دیگر آثار اهدایی مقامات آسیای میانه و آسیای شرقی است که وی به آن اشاره کرد.

گفتنی است، همه آثار فوق در موزه هدایای مقام معظم رهبری در حال نمایش است و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) می‌توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 30/ 12 ظهر از این موزه واقع در صحن کوثر، موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری بازدید نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha