جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/یک کارشناس سایبری پلیس فتا گفت: بسیاری از آسیب‌های فضای مجازی ناشی از عدم اطلاع و آگاهی لازم نسبت به فضای موجود و محتوای منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، سروان قربانی در کارگاه سواد رسانه‌ای که به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) شهرستان گرگان و با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته مانند اینترنت، در کنار مزایا و فرصت‌هایی که ایجاد می کند، می‌تواند تهدیدات و آسیب‌های امنیتی و اخلاقی نیز به همراه داشته باشد.

این کارشناس سایبری پلیس فتا با بیان اینکه دشمنان بهترین راه مقابله با انقلاب اسلامی را استفاده از بستر اینترنت و گسترش آن در ایران می‌دانند، تصریح کرد: کشورمان اصلا در زمینه اینترنت تحریم نشده و اینترنت به راحتی در دسترس کاربران ایرانی قرار می‌گیرد چون هدف آنان فراگیری اینترنت در کشور است.

وی تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی در فضای خصوصی کاربر، شایعات ضد دینی و القای شبهات و اخبار دروغ را بخش اعظمی از محتوای منتشر شده در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه آسیب‌های اخلاقی که برای جوانان به وجود آمده، مشکلات فرهنگی خانواده‌های ایرانی و کلاهبرداری‌های اینترنتی، همه از نمونه‌های تاثیرات منفی، ویرانگر و مخرب فضای سایبری است.

قربانی با تاکید بر ضرورت آگاهی و دانش در بهره‌گیری صحیح از فضای مجازی و فناوری نوین، خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های فضای مجازی ناشی از عدم اطلاع و آگاهی لازم نسبت به فضای موجود و محتوای منتشر شده است، بنابراین باید با ارتقاء سواد رسانه‌ای، خود و اطرافیان را از میزان این آسیب پذیری به حداقل رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha