پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولودی خوانی و مدیحه سرایی مردم کردستان

حوزه/ رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی مردم کردستان که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان بسیار رشد کرده است بهترین و استوارترین سنگر در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان این مملکت است.

ابراهیم حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: کردستان را در کشور به عنوان استانی فرهنگی با مردمانی اهل هنر می شناسند و این امر را نیز مقام معظم رهبری در سفر به این خطه مورد تاکید خود قرار دادند.

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان ادامه داد: ملت استان کردستان با توجه به فرهنگ غنی فرهنگی خود سالهاست که در زمینه های مدیحه سرایی و... فعالیت داشته اند و همیشه در کشور خوش درخشیده اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مردم استان کردستان ارادت بسیار ویژه به جایگاه رسول اکرم دارند و در مراسم های مذهبی با اجرای برنامه های فرهنگی همانند دف نوازی ارادت خود را به دین اسلام و به ویژه شخصیت حضرت محمد(ص) به خوبی نشان می دهند.

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان تاکید کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در بین مردم استان کردستان نشان از اصالت فرهنگی آنان دارد به ویژه انجام این مراسم نماد اتحاد و وحدت در این استان مرزی است.

حسینی اظهار داشت: اجرای برنامه های سنتی در اعیاد مذهبی خود زمینه و سنگری برای مقابه با تهاجم فرهنگی است، لذا مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی مردم استان کردستان که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان بسیار رشد کرده است.

وی از برگزاری مراسم مولودی خوانی و دف زنی بیش از یک هزار نفر از دف نوازان استان کردستان  29 خردادماه جاری خبر داد و گفت: بانی و حامی این برنامه فرهنگی و مذهبی بسیج مداحان استان کردستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت های برگزاری این مراسم در استان کردستان، مبارزه با جریان منحرف همانند سلفیت و تکفیری است و همچنین نشان دهنده ارادت مردم کردستان به رسول خدا(ص) و خاندان معصومش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha