چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نفوذ دشمن

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ، وحدت و همبستگی را تنها راه مقابله با توطئه دشمنان علیه اسلام دانست و گفت: تا زمانی که امت اسلامی به یک امد واحده تبدیل نشود، دشمنان همچنان در جوامع اسلامی جولان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در نشستی که با موضوع «ضرورت وحدت جهان اسلام» برگزار شد، وحدت امت اسلامی را زمینه ساز مبارزه با توطئه دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: مردم مسلمان باید با تقویت نقاط مشترک  چشم  طمع بدخواهان نظام را کور کنند.

وی ﺗﻘﻮﯾﺖ وﺣﺪت اﺳﻼﻣﯽ را مهم ﺗﺮﯾﻦ وظﯿﻔﻪ ﻋﻠﻤﺎ و روحانیان در شرایط کنونی جامعه اسلامی داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ دﺷﻤﻨﺎن در ﺗﺎرﯾﺦ اﺳﻼم ھﻤﻮاره در ﭘﯽ اﯾﺠﺎد اﺧﺘﻼف و ﺗﻔﺮﻗﻪ ﻣﯿﺎن اﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻮده و ھﺴﺘﻨﺪ.

حجت الاسلام شکریان ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم ھﻤﻮاره از ﻧﻘﺶ ﻋﻠﻤﺎی اﺳﻼم در وﺣﺪت آﻓﺮﯾﻨﯽ ﻣﯿﺎن اﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ ھﺮاس داﺷﺘﻪ اﻧﺪ، اﻓﺰود: در ﺷﺮاﯾﻂ ﺧﺎص اﻣﺮوز ﺟﮫﺎن اﺳﻼم رﺳﺎﻟﺖ ﻋﻠﻤﺎ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻨﮕﯿﻦﺗﺮ از ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: وجود هرگونه تفرقه و جدایی بین مسلمان از نقشه های شوم رژیم صهیونیستی است که در تلاش هستند تا مسلمانان را از هم جدا کنند و باید با هوشیاری کامل دشمنان را ناکام سازیم. 

وی، وحدت را کلید پررمز و راز همه موفقیت‌ها، پیروزی‌ها و کسب افتخارات بشر در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: آحاد جامعه اسلامی باید به دور از شیعه و سنی بودن تنها به اتحاد و همدلی بیاندیشیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به کانون بیداری ملت های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده، افزود: انقلاب اسلامی زمینه یک حرکت جهانی را برای ترویج اسلام ناب در جهان فراهم کرده است.

این فعال فرهنگی، وحدت و همبستگی را تنها راه مقابله با توطئه دشمنان علیه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که امت اسلامی به یک امد واحده تبدیل نشوند دشمنان همچنان در جوامع اسلامی جولان خواهند داد.

وی با بیان این که تفرقه و اختلاف راه نفوذ دشمنان به جوامع اسلامی را همواره می کند، گفت: اگر امروز شاهد بروز بحران های مختلفی در کشورهای اسلامی منطقه هستیم به دلیل عدم وحدت و همبستگی میان ملت ها است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که تفرقه و اختلاف هیچ سودی برای کشورهای اسلامی ندارد و تنها شرایط برای سلطه و نفوذ دشمن فراهم می کند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید به هر گونه اختلاف قومیتی میان خود پایان دهند و حول دستورات الهی به وحدت عملی دست پیدا کنند.

وی با بیان این که مهم ترین هدف دشمنان دین خدا، نابودی کامل اسلام ناب و گسترش اسلام آمریکایی و سکولار در جوامع اسلامی است، تصریح کرد: امروز دشمنان و بدخواهان دین، اسلام ناب و ارزش های آن را سدی در برابر تحقق نقشه های شوم خود در منطقه می دانند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که متأسفانه به دلیل عدم وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی، دشمن هر روز نفوذ و سلطه خود را بر این کشورها بیشتر می کند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در حالی خود را یک کشور اسلامی معرفی می کند که امروز به مجری سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت نقاط مشترک دینی را عامل وحدت و همدلی میان امت‌های اسلامی دانست و گفت: سلطه گران خارجی تنها به دنبال منافع خو در منطقه هستند و دودستگی میان مسلمانان آنها را خوشحال تر می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که وحدت مسلمانان ایران به عنوان یک الگو و اسوه دربین جهانیان است، افزود: استکبار جهانی در جنگ نرم علیه مسلمانان از شگرد تفرقه و تضادآفرینی استفاده می کند و باید مسلمانان جهان به وحدت توجه کنند.

وی با بیان این که استکبار جهانی با حمایت های گروه های تروریستی و فرقه ضاله در منطقه به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان است، گفت: سلطه گران خارجی تنها به دنبال منافع خو در منطقه هستند و دودستگی میان مسلمانان آنها را خوشحال تر می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha