پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه  شهیده بنت‌الهدی علی آباد کتول

حوزه/ مرتضوی شاهرودی در نشست «مسئولیت طلبه های امروز در عصر غیبت»، گفت: بسیاری از مردم درباره امام زمان(عج) اطلاعات کافی ندارند، به همین دلیل دچار اشتباه می شوند، لذا، طلاب و روحانیون باید مردم را آگاه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم مریم بیگم مرتضوی شاهرودی در نشست پژوهشی با موضوع «مسئولیت طلبه های امروز در عصر غیبت»، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شهیده بنت‌الهدی علی آباد کتول اظهار داشت: روحانیون و طلاب، از اقشار تأثیرگذار در جامعه هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) عده‌ای فقط شنونده سخنان ایشان بودند، در حالی که عده‌ای دیگر همچون امام علی(ع) علاوه بر گوش دادن، در راستای آن کار می‌کردند، از این رو، طلاب هم باید از دسته دوم بوده و علاوه بر گوش دادن به امام زمان خود، در راه عملی شدن سخنان در جامعه کوشا باشند.

وی با اشاره به وظایف طلاب در زمینه مسائل مهدویت، بر اهمیت پژوهش در این راستا تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم درباره امام زمان(عج) اطلاعات کافی ندارند، به همین جهت دچار اشتباه می‌شوند، لذا، طلاب و روحانیون باید مردم را آگاه کنند.

خانم مرتضوی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانید این وظیفه را بخوبی انجام دهید که آگاهی‌های خود را با پژوهش در زمینه مهدویت افزایش داده و آن‌ها را به کار گیرید.

وی با بیان اینکه کارهای ناشایست عده‌ای در امروز، حاصل خوب عمل نکردن در گذشته است، افزود: برای اینکه در آینده شاهد انسان‌های شایسته و خوب باشیم، طلاب باید به تبلیغ دین و هدایت افراد به سوی خدا بپردازند.

این استاد دانشگاه خطاب به طلاب توصیه کرد: قرائت قرآن، دعای مکارم الاخلاق و حرز حضرت فاطمه(س) از برنامه‌های همیشگی شما باشد تا بتوانید آمادگی لازم را برای انجام کار پیدا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha