شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طلاب خواهر

حوزه/موسیقی حرام می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. این خطر در سه حوزه اتفاق می افتد؛ سلامت فکری و روانی، سلامت معنوی و سلامت جسمی. به عنوان نمونه، موسیقی حرام باعث ایجاد افکار منفی در انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم محبوبه عابدی، در کارگاه آموزشی «آشنایی با موسیقی حرام» که در مدرسه علمیه کوثر علی آباد کتول برگزار شد، پیرامون نشاط در دین اسلام، گفت: طبق احادیث بررسی شده، اسلام نه تنها با شادی و نشاط حلال مخالف نیست، بلکه به وجود شادی و داشتن نشاط در زندگی سفارش کرده است.

وی در تعریف موسیقی حرام خاطرنشان کرد: از نظر علم فقه، هر صدای زیبایی حرام نیست، چراکه خداوند متعال نیز انواع صداهای زیبا و دلنشین را در طبیعت قرار داده است، اما با این وجود در دین اسلام نسبت به هیچ یک از انواع موسیقی تشویقی نشده و در مقابل ذم و عدم فایده آن مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران در رابطه با تشخیص موسیقی حرام و بیان مصادیق آن اظهار داشت: هر چیزی که در اسلام حکم به حرمت آن شده است، حتما ضرر و مفسده  قابل توجهی دارد.

خانم عابدی با بیان این که موسیقی حرام می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد، عنوان کرد: این خطر در سه حوزه اتفاق می افتد؛ سلامت فکری و روانی، سلامت معنوی و سلامت جسمی. به عنوان نمونه، موسیقی حرام قوه تشخیص عقل را ضعیف کرده و باعث ایجاد افکار منفی در انسان می شود.

وی با اشاره به این روایت که «فرشتگان در خانه ای که غنا در آن است، وارد نمی شوند»، گفت: موسیقی حرام علاوه بر این که آسیب هایی را بر سلامت جسم می گذارد، سلامت معنوی و روح انسان را نیز به خطر می اندازد تا جایی که باعث انحراف از مسیر الهی و فاصله گرفتن از خداوند می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha