چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بندگی خدا

حوزه/ یک کارشناس دینی گفت: عبودیت و حقیقت بندگی، شناسنامه و هویت انسان رشد یافته است، وقتی یک انسان هویت یافته در مقابل پرسش «چه کسی هستی؟» قرار می‌گیرد، از حقیقت عبودیت و بندگی خود می‌گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، حجت الاسلام عبدالله صیادی، در نشست تربیتی  مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) که با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد، انگیزه بالا برای موفق شدن را از عوامل موفقیت در زندگی انسان معرفی کرد و اظهار داشت: انگیزه داشتن به معنای حرکت کردن، لازمه موفقیت است.

این کارشناس مذهبی تعیین مقصد در حرکت را عامل ایجاد انگیزه دانست و تصریح کرد: حرکت، نیازمند نیروی درونی است و این نیروی درونی با مشخص بودن مقصدِ حرکت محقق می شود؛ بنابراین افرادی که پاسخی برای چرایی زندگی ندارند در موقعیت‌های مختلف و فراز و نشیب زندگی، انگیزه کافی و لازم برای حرکت و ادامه مسیر ندارند.

وی با بیان اینکه انتخاب صحیح مقصد ارتباط مستقیمی با خودشناسی دارد، افزود: به حسب درک انسان از خود، انتخاب‌ها متفاوت می‌شود و کسی که درک بالایی از خود دارد، بالتبع انتخابش نیز آگاهانه و عالمانه است.

حجت الاسلام صیادی خاطرنشان کرد: عبودیت و حقیقت بندگی، شناسنامه و هویت انسان رشد یافته است، وقتی یک انسان هویت یافته در مقابل پرسش «چه کسی هستی؟» قرار می‌گیرد، از حقیقت عبودیت و بندگی خود می‌گوید.

وی با اشاره به اینکه از ارتباط بین خود و خدا به فرآیندی در مسیر رشد می‌رسیم که از آن به فطرت تعبیر می‌شود، گفت: عدم تطابق هدف انسان در زندگی با هدف خدا از خلقت انسان، مانع حرکت می‌شود زیرا انسان را از مسیری صحیح و درست، خارج می‌کند.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: تمام خوشبختی درون شماست، بیرون به دنبال خوشبختی نباشید، اگر هر فرد ارتباط خود را با خدا که حقیقت مطلق است، درک کند؛ در پرتو این بصیرت و بینش، زندگی فوق العاده‌ای پیدا می‌کند.

حجت الاسلام صیادی با بیان اینکه انسان بدون تفکر به پیشرفت نمی‌رسد، تاکید کرد: اکتشاف در درون و تحلیل داده‌های بینشی، لازمه پیشرفت در خودشناسی است و اکتشاف زمانی اتفاق می‌افتد که انسان اهل تفکر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha