پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» در حرم رضوی

حوزه/ سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» به همت اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی همه روز در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام مهدی حسن‏‌زاده اظهار کرد: سلسله نشست‌های«دین، نشاط، زندگی» به همت اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، همه روز از ساعت ۱۸ در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی تصریح کرد: از اهداف برگزاری این نشست‌ها می‌توان به تبیین روش‌های تربیت دینی، بازخوانی و بازشناسی آموزه‌های دینی و به کارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی و نیز بهره‌گیری از فرهنگ ائمه اطهار(ع) برای با نشاط شدن جامعه اشاره کرد.

وی افزود: مراحل تربیت دینی فرزند، نقش الگو در تربیت، راهکارهای گرایش به نماز، نقش تشویق و تنبیه در تربیت، علل پرخاشگری در فرزندان، مهرورزی با فرزند و کیفر بی‌مهری، منتظران واقعی، ارتباط موثر با همسر، فضای مجازی و خانواده و ... برخی از عناوین این نشست‏‌هاست.

حجت الاسلام حسن‏‌زاده خاطرنشان کرد: سلسله نشست‏‌های «دین، نشاط، زندگی» هر سال از اواخر خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ماه برگزار می‌‏شود و یکی از پرمخاطب‌‏ترین برنامه‌‏های اداره پاسخگویی به‌‏شمار می‌‏رود.

وی افزود: در این جلسات اساتید برجسته حوزه و دانشگاه از جمله حجج اسلام ماندگاری، فرازی‏‌نیا، داوودنژاد، عباسی ولدی، پسندیده و ... ایراد سخنرانی کرده، موضوعات مختلف را نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌‏دهند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: این جلسات از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخ‌گویی به سوالات دینی است که در آن سعی شده با نگاه‌های عمیق به مسائل معرفتی، تربیتی و خانوادگی، فرصتی را برای پرسش و پاسخ، اندیشیدن، فهمیدن و رسیدن به معارف زلال و ناب دینی فراهم آورد.

وی تبیین الگویی کارآمد و جامع از نظام تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های خانواده، جوان و اجتماع برای عموم زائران حرم مطهر رضوی را از دیگر اهداف برگزاری جلسات پرسش و پاسخ «دین، نشاط، زندگی» عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha