پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در افتتاحیة دورة حفظ قرآن طلاب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ایرانی با تقدیر از اجرای برنامه های قرآنی بعضی از مدارس علمیه و انتقاد از عملکرد نامطلوب برخی مدیران، گفت: امید است که مدارس علمیه تبدیل به مدارس قرآنی بشوند و اجرای برنامه ها و تربیت مربی قرآن را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در افتتاحیه دوره حفظ قرآن طلاب حوزه علمیه کرمانشاه، با استناد به آیه 112 سوره هود که می فرماید: فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند(باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند، گفت: تربیت حافظان قرآن در حوزه های علمیه مایه خیرات و برکات برای فرهنگ و دین مردم جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به کلام نقل به مضمون از حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) که فرمودند: ما و برادران اهل سنت دست به دست هم دادیم که یادگار پیامبر(ص) کتاب و عترت پیامبر(ص) را از بین ببریم و ما نسبت به قرآن بی توجهیم یا کم توجهیم، اهل سنت نسبت هم به اهل بیت و حقوق ائمه(علیهم السلام) کم توجه هستند، گفت: حدیث شریف ثقلین، حجت را بر تمام مسلمانان در خصوص عمل به فرامین قرآن و سیرة عترت پیامبر(ص) به اتمام رسانده است.

مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه باید توجه مضاعف نسبت به قرآن در حوزه های علمیه صورت بگیرد، گفت: وجه همت ما در نشر فرهنگ قرآن و محرومیت زدایی حداقل از این کتاب انسان ساز است.

وی با اشاره به اتمام حجت با مدیران مدارس در خصوص اینکه طلاب باید با قرآن مانوس و مرتبط باشند، اظهار کرد: طلبه ای هرچند با معدل درسی بالا اگر رونخوانی قرآنش را اصلاح ننماید جایی در حوزه های علمیه نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی با تقدیر از اجرای برنامه های قرآنی بعضی از مدارس علمیه و انتقاد از عملکرد نامطلوب برخی مدیران، گفت: امید است که مدارس علمیه تبدیل به مدارس قرآنی بشوند و اجرای برنامه ها و تربیت مربی قرآن را در دستور کار داریم.

مدیرحوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای طلاب توفیقی است که در زمره حافظان و مروجان آیات قرآن و در نهایت خادم قرآن باشند، گفت: حفظ قرآن عامل بسیار مهم در ساختار و شخصیت طلاب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha