چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری از برگزاری اردوی تابستان طلاب قرآنی خبر داد و گفت: این اردو به مدت ۴۰ روز در استان اردیبل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری اردوی تابستان طلاب قرآنی خبر داد و گفت: این اردو به مدت 40 روز در استان اردیبل برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در این اردوی 40 روزه طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر جهت تکمیل دوره قرآنی و حفظ دو جزء از قرآن در تابستان به صورت متمرکز حضور بهم می رسانند و در پایان این دوره از طلاب آزمون گرفته خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در این اردو تعداد 20 نفر از طلاب به اردبیل اعزام و در این دوره شرکت خواهند کرد.  

وی بیان داشت: در سال گذشته مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر به عنوان مدرسه قرآنی معرفی شد و طی آن قرار است طلاب قرآنی در بوشهر هر سال پنج جزء قرآن را حفظ کنند.

حجت الاسلام خدری از اضافه شدن یک مدرسه قرآنی دیگر به مدارس قرآنی استان خبر داد و گفت: پس از مدرسه علمیه بوشهر، مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) شهرستان کنگان نیز سال آینده به عنوان دومین مدرسه قرآنی معرفی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهمیت حفظ قرآن توسط طلاب به معرفی مدرسه قرآنی پرداخت و گفت: در مدرسه قرآنی طلاب در کنار دروس رایج حوزوی به صورت آهسته و منظم کل قرآن را حفظ می کنند و با معارف آن آشنا می شوند؛ همچنین طلاب با استفاده از وقت های اضافه و بهره گیری از فرصت تابستان و جابجایی بعضی از دروس به تابستان، در مدت شش سال کل قرآن را حفظ می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha