سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رهبران آزادی‌ خواهان کشمیر

حوزه/ طبق گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل درمورد اوضاع کشمیر، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۴۵ نفر از شهروندان کشمیر توسط نظامیان هند کشته شده و بیش از ۶۲۲۱ نفر مجروح شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طبق گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل  درمورد اوضاع کشمیر، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیش از ۱۴۵ نفر از شهروندان کشمیر توسط نظامیان هند کشته شده و بیش از ۶۲۲۱ نفر مجروح شده اند.

بعد از منتشر شدند این گزارش سید علی گیلانی، میر واعظ عمر فاروق و محمد یاسین ملک رهبران آزادی‌ خواهان کشمیر از این گزارش سازمان ملل اظهار تشکر و قدردانی کردند.

سید علی گیلانی گفت: گزارش حقوق بشر که در مورد کشتار مردم کشمیر و برحق بودن مردم این منطقه در برابر اشغالگران هند ممنتشر شد، گرچه دیرهنگام اما اقدامی بجا و قابل تحسین است و ما بر این باوریم که سازمان های حقوق بشر باید برای حفظ حقوق مردم مظلوم تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: مسئله کشمیر یک مسئله انسانی است که از چندین سال پیش در سازمان ملل مطرح شد و ما منتظر تصمیم گیری این سازمان بودیم، زیرا به علت عدم توجه به این مسئله جان مردم کشمیر در خطر است. این مسئله حساس باید هرچه زودتر حل شود.

میرواعظ عمر فاروق رهبر حزب حریت کشمیر هم درمورد گزارش سازمان حقوق بشر اظهار داشت: سازمان حقوق بشر در گزارش خود آورده است که باید به مردم کشمیر حق زندگی بدهند، در حالی که که سازمان حقوق بشر باید چندین سال قبل مانند این گزارش را منتشر می‌کرد اما اکنون نیز که این کار را انجام داده قابل تحسین است ما با این حال دولت هند بازهم به جای پذیرفتن این گزارش و بازنگری در سیاست های خود این گزارش را رد کرده است و این برای ما بسیار نگران کننده است؛ چون این گزارش، گزارش یک فرد و یک حزب نبوده بلکه گزارش یک سازمان بین المللی بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha