پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید عبدالله حسینی شاعر

حوزه/ نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قاره آفریقا ، توجه ویژه به مساله زبان آموزی، لازمه توفیق حوزویان در تبلیغ بین الملل است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، با بیان این که امروزه یکی از عوامل موفقیت حوزویان در عرصه تبلیغ بین الملل ، تسلط لازم بر مقوله زبان های خارجی است، اظهار داشت: در سال های گذشته بارها علما و مراجع تقلید بر مساله زبان آموزی در حوزه تاکید کرده اند و امیدواریم که این فعالیت ها و رویکردها با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد، تا شاهد برکات آن در عرصه های تبلیغی باشیم.

وی افزود: البته ما باید یک اولویت بندی در بحث زبان های روز دنیا داشته باشیم و ببینیم که با کدام زبان ها بیشترین تکلم در جهان صورت می گیرد و آنچه به ذهن بنده به عنوان یک مبلغ فعال در عرصه بین الملل می رسد این است که بعد از زبان های عربی و انگلیسی ، ما باید روی زبان هایی چون فرانسوی و آلمانی و چینی دقت و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

این مبلغ عرصه بین الملل همچنین ابراز داشت: با توجه به فضای مسموم به وجود آمده علیه تشیع در دنیای امروز و توطئه های شوم دشمنان، امروز ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز داریم و لذا بسیار لازم است که مبلغان ما زبان وحدت را یاد گرفته و دیپلماسی تقریب را ترویج دهند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از دوستان فکر می کنند که این کار ساده ای است، اما به هر حال مثل هر کار دیگری در جهان این مباحث مستلزم متدلوژی و یک روش و نقشه راه است و طبعاً باید کسی که در این مسیر قرار می گیرد، تحت آموزش های لازم قرار گیرد تا اثرگذاری لازم را در حیطه فعالیتی خود بتواند داشته باشد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha