سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست مدیران مرکز خدمات و جامعه الزهرا

حوزه/ نشست مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جامعه الزهرا با هدف افزایش همکاری‌های میان دو مجموعه، صبح امروز در سالن جلسات مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه با تأکید بر افزایش همکاری نهادهای حوزوی، گفت: انجام فعالیت‌ها به‌صورت به‌روز و متناسب با نیازمندی‌ها و هم‌افزایی، ازجمله ثمرات افزایش همکاری نهادهای حوزوی است.

وی با بیان این که ارتباط با نهادهای حوزوی اصلی مهم در مرکز خدمات است ابراز امیدواری کرد این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات گفت: یکی از رویکردهای مرکز خدمات ارائه خدمات همسو با رسالت حوزه است و تحقق این رویکرد بدون ارتباط با نهادهای حوزوی ممکن نیست.

وی ابراز داشت: با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی در جامعه الزهرا، ارتباط‌ ها و همکاری‌ های دو مجموعه بسیار بیشتر شده، ولی برای دستیابی به ارتباط کامل و منسجم، نیاز است جلسات منظم و مستمری بین دو مجموعه انجام شود.

حجت لاسلام و المسلمین ربانی گفت: امروزه بیش از گذشته به حضور فعال حوزویان در جامعه نیاز داریم و مطمئناً همکاری خوب و منسجم نهادهای حوزوی موجب می‌شود طلاب و روحانیان و مجامع حوزوی رسالت خود را به‌درستی انجام دهند.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات، گفت: تأسیس مرکز خدمات به تدبیر مقام معظم رهبری نعمتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه است و وظیفه خود می‌دانیم که شاکر این نعمت باشیم.

وی با اشاره به برخی از مشکلات طلاب و روحانیان قبل از تأسیس مرکز خدمات، بیان کرد: سال‌های قبل از انقلاب و سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب خانواده روحانیان مرحوم با مشکلات بسیاری مواجه شده و پناهی نداشتند و هیچ مرکزی نبود که از این خانواده‌ها حمایت کند.

مدیر جامعه الزهرا درخواست کرد اطلاع‌رسانی کاملی از فعالیت‌های مرکز خدمات در جامعه الزهرا(س) انجام شود، تا طلاب این نهاد نیز بتوانند از خدمات این مرکز به طور کامل استفاده کنند.

وی هماهنگی بیشتر مرکز خدمات و جامعه الزهرا در ارائه خدمات به طلاب این نهاد حوزوی را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد جلسات منظمی برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی به ظرفیت جامعه الزهرا در بحث مشاوره و ارائه آموزش به خانواده‌ها اشاره و اعلام آمادگی کرد در این زمینه همکاری خوبی با مرکز خدمات داشته باشند.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام شهیدی معاون آموزش جامعه الزهرا در سخنانی به برخی دغدغه‌ها و مشکلات اساتید و طلاب جامعه الزهرا اشاره کرد و گفت: مطمئناً با کاهش این مشکلات و دغدغه‌ها، اساتید و طلاب با آرامش بیشتری می‌توانند به امر آموزش بپردازند.

بحث بیمه اساتید، از دیگر مسائل مطرح شده از سوی حجت‌الاسلام شهیدی بود.

حجت‌الاسلام تهرانی معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا به جلساتی که سال گذشته میان مدیران دو مجموعه برگزار شده بود اشاره و درخواست کرد این جلسات در سال جدید نیز برگزار شود.

وی گفت: در زمینه مبلغین و بحث‌های فرهنگی و تبلیغی همکاری خوبی میان دو مجموعه وجود دارد و با هماهنگی بیشتر، این همکاری‌ها در سال جدید ارتقا خواهد یافت.

خانم خزائلی مسئول هماهنگی امور طلاب جامعه الزهرا نیز ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و همکاری‌های مرکز خدمات بیان کرد: سال گذشته جلسات خوبی بین دو مجموعه برای هماهنگی مشترک در رفع مشکلات طلاب در زمینه های فرهنگی و معیشت برگزار و گام‌های بسیار خوبی برداشته شد و در این جلسات حدود 20 تا 22 مصوبه کاربردی نیز به تصویب رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های بیشتری که میان دو مجموعه صورت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی‌های داخلی، این مصوبات به‌خوبی اجرایی شود.

مسئول هماهنگی امور طلاب جامعه الزهرا با قدردانی از برپایی پایگاه سلامت در جامعه الزهرا گفت: استقبال از این پایگاه بسیار خوب بود و مدت یک هفته حدود 700 نفر معاینه شدند.

همچنین خانم محمودی از معاونت پژوهش جامعه الزهرا درخواست کرد پژوهشگران این نهاد حوزوی از سوی مرکز خدمات حمایت شوند.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات به نیاز جامعه به حضور فعال طلاب خواهر آموزش دیده در حوزه مشاوره اشاره کرد و گفت: در خانواده‌هایی که آسیب‌دیده اجتماعی هستند بسیار نیاز است مشاوری خانم با آنها صحبت کرده و مشکلات آنها را بشنود و درصدد رفع این مشکلات برآید.

وی به برنامه‌های فرهنگی مرکز خدمات ویژه خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: جامعه الزهرا می‌تواند یاریگر مرکز خدمات در ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب مخصوصاً در ارائه مشاوره باشد.

وی تصریح کرد: ما در مرکز خدمات از نظر درمانی آمادگی همکاری با جامعه الزهرا هستیم و درصورتی‌که طلبه‌ای از سوی این نهاد حوزوی معرفی شود که بیماری صعب‌العلاج داشته باشد برای رفع مشکل او با حداکثر توان تلاش می‌کنیم.

وی به برگزاری پایگاه سلامت در جامعه الزهرا اشاره کرد و گفت: این پایگاه با همکاری خواهران طلبه و با هدف ارتقای سطح سلامتی طلاب برپا شد و مطمئناً تنها یک هشدار است، چراکه این پایگاه به‌صورت موقتی بوده و نیاز است طلاب بیش‌ازپیش به سلامت خود توجه کنند.

همچنین دکتر یاسی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت مرکز خدمات به رویکرد این مرکز در ارائه خدمات هدفمند همسو با رسالت حوزه اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری مجموعه‌های برنامه‌ای دو نهاد بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای سال‌های آتی داشته باشیم.

حجت الاسلام احمدی مدیر کل معیشت و کارآفرینی مرکز خدمات در این جلسه گفت: در زمینه توانمندسازی معیشتی و کمیسیون خدمات ویژه، مرکز خدمات آماده همکاری با جامعه الزهرا است.

حجت‌الاسلام جباری مدیرکل مشاوره و امور خانواده مرکز خدمات با بیان اینکه این مرکز وارد عرصه‌های خدمات فرهنگی برای خانواده طلاب سراسر کشور شده است، گفت: ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف بسیار ضروری است، چراکه هرچه در ارائه خدمات جلوتر می‌رویم بیشتر متوجه نیازها می‌شویم.

وی بیان کرد: جامعه الزهرا ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه مشاوره و انجام خدمات پژوهشی دارد و دو مجموعه می‌توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام محمودی مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات به دغدغه رئیس و مدیران این مرکز برای رفع مشکلات و مسائل میان دو مجموعه تاکید و آمادگی مرکز خدمات را برای رفع این مسائل اعلام کرد.

وی، معرفی نمایندگانی از سوی دو مجموعه برای هماهنگی بیشتر و تسریع در انجام کارها را خواستار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی مدیرکل فناوری و مدیرت اطلاعات مرکز خدمات با بیان اینکه بحث هدفمندی خدمات از بحث‌های اصلی پایگاه داده‌ای این مرکز است، افزایش همکاری‌های دو مجموعه در تقویت ارتباطات داده‌ای، زیرساخت‌های فناوری و ارتباطات مکاتبه‌ای را خواستار شد.

حجت‌الاسلام غیاثی قائم‌مقام مدیر مرکز خدمات استان در این جلسه از همکاری‌های جامعه الزهرا با مرکز خدمات در برگزاری همایش‌های این مرکز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا قدردانی کرد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم نماینده تام‌الاختیار مرکز خدمات و خانم خزائلی مسئول هماهنگی امور طلاب جامعه الزهرا نماینده تام‌الاختیار این نهاد حوزوی در همکاری دو مجموعه معرفی شدند.

گفتنی است: در این جلسه، آقای محمدی معاون اداری و مالی و خانم ارمکانی مسئول خوابگاه جامعه الزهرا نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha