شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا ملاقادر قادری

حوزه/ امام جمعه شهرستان پاوه با اشاره به هجمه شدید و همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت ایران، گفت: امروز دشمن از راه فرهنگ به دنبال از بین بردن زیرساخت های فرهنگی کشور است، لذا هنرمندان وظیفه دارند با هنرشان پاسدار نظام و انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا ملاقادر قادری، امروز در همایش مدیحه سرایی «سراج منیر» کهبا حضور بیش از 1000 هنرمند به همت بسیح مداحان  استان کردستان در مسجد جامع  سنندج برگزار شد، اظهار داشت: کلمه سراج در لغت به معنای چراغ است که این کلمه به کرار در قرآن کریم ذکر شده است.

امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: انسان اگر به نور و گرما بیش از حد نزدیک شود بی شک آسیب خواهد دید، ولی اگر کسی ساعت ها در کنار شخصیت نورای پیامبر اکرم (ص) حاضر می شد نه تنها آسیبی به وی نمی رسید، بلکه به خداوند متعال نزدیک تر شده است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: شخصیت پیامبر اکرم (ص) سرشار از نور و روشنایی بود، این بزرگ مرد تاریخ اسلام منبع لایتناهی انوار الی است و رحمتش بر جهان گسترده شده است.

ماموستا قادری در ادامه در استان کردستان مردان و زنان بسیار بزرگ رشد و نمو یافته اند که منبع خیر و برکت بوده اند و برای همیشه تاریخ نام آنها ماندگار خواهد بود، اظهار کرد: علمای دینی نقش بسیار بزرگی در توسعه و بسط شریعت رسول خدا(ص) و خاندان آن حضرت داشته و دارند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن یکی از زیباترین هنرهای خدایی است، گفت: توجه و تامل انسان در قرآن و آیاتش می تواند میزان درک هر کسی را بالا ببرد و این تنها یکی از ویژگی های منحصربفرد این کتاب آسمانی است.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه هنر در جامعه بسیار تاثیرگذار است و کسی نمی تواند منکر آن باشد، افزود: هنر باید در خدمت دین، انسانیت، آزادگی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ستمگر باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به هجمه شدید و همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت ایران، گفت: امروز دشمن از راه فرهنگ به دنبال از بین بردن زیرساخت های فرهنگی کشور است، لذا هنرمندان وظیفه دارند با هنرشان پاسدار نظام و انقلاب باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha