پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حمید حسن‌زاده

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: مردم مومن و خداجوی کشورمان بعد از ماه مبارک رمضان، ایتام و مستضعفان را به فراموشی نسپارند و همواره رسیدگی به آنها را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر دستگیری از مستمندان اظهار داشت: مردم مومن و خداجوی کشورمان بعد از ماه مبارک رمضان، ایتام و مستضعفان را به فراموشی نسپارند و همواره رسیدگی به آنها را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند به ویژه این که موضوع فوق یک وظیفه اجتماعی و همگانی است.

وی با بیان اینکه در کلام خدا و احادیث و روایات رسیدگی به فقرا بسیار مورد تاکید قرار گرفته‌ است، خاطرنشان کرد: این مقوله در کنار گزاره‌های دینی و انسانی مطرح بوده و باید در طول سال زمینه را برای معیشت بهتر، تحصیل و ازدواج افراد جامعه به ویژه اقشار بی‌بضاعت فراهم کرد.

امام جمعه میاندوآب برلزوم تلاش در راستای رفع مشکلات مادی و معنوی آحاد مردم تاکید کرد و بیان داشت: در دین مبین اسلام بارها برای انفاق و کمک به محرومان سفارش شده تا جایی که احکام شرعی مختلف از جمله زکات، زکات فطره، صدقه و ... در این زمینه وجود دارد.

وی یکی از اقدامات ارزشمند و پسندیده در چند مدت اخیر را تلاش برای آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد عنوان کرد و با قدردانی از برگزاری جشن‌های گلریزان، اذعان داشت: این سری آئین‌ها به یک سنت متعالی و مفید تبدیل شده است که باید برای حفظ، احیا و ابقای آن طول سال گام برداشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha