پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوز/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه ویژه مدارس علمیه به برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی در ایام تعطیلات تابستان تأکید کرد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران بر ضرورت توجه ویژه مدارس علمیه به اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در ایام تعطیلات تابستان تأکید کرد.

وی با بیان این که تعطیلات برای طلاب حوزه معنا و مفهومی ندارد، افزود: یک طلبه باید در تمام طول سال از یک برنامه مدون و مناسب علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی برخوردار باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه باید در ایام تعطیلات تابستان برای طلاب علاقه مند برنامه های فرهنگی و قرآنی تدارک ببینند، خاطرنشان کرد: وجود تعطیلات زیاد در حوزه یک ضعف است که باید با برگزاری چنین برنامه هایی جبران شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تعطیلات تابستان فرصت مغتنمی برای پرداختن به برنامه های قرآنی است، تصریح کرد: طلاب حوزه به عنوان سفیران دین نقش بسیار مهم و محوری در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه دارند.

وی با اشاره به این که متأسفانه امروز قرآن و مفاهیم الهی در جامعه ما مهجور است، به وظایف مهم طلاب و حوزویان در خروج مفاهیم قرآنی از مهجوریت اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیان در انس با کلام الهی باید الگوی جامعه باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس طلاب با مفاهیم قرآنی در زندگی شخصی و همچنین تحصیلی اثرمطلوبی خواهد گذاشت، بیان داشت: مأنوس شدن با این مفاهیم انسان ساز موجب تعالی و رستگاری دنیوی و اخروی انسان خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب باید مفاهیم قرآنی را در متن جامعه ترویج و نهادینه کنند، افزود: لازمه تحقق این امر این است که یک طلبه خود با این مفاهیم ارزشمند مأنوس شود.

وی با بیان این که توجه به برنامه های قرآنی در مدارس علمیه منافاتی با دیگر برنامه های آموزشی مدرسه ندارد، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است توجه به این مفاهیم نورانی، مسیر را برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب فراهم خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، قرآن را کتاب راهنما و عامل سعادت و تعالی بشریت عنوان کرد و با ابراز تأسف از فاصله گرفتن جامعه اسلامی از این مفاهیم متعالی، افزود: امروز جامعه اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و مفاهیم الهی با بحران ها و مشکلات بسیاری مواجه شده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در طرح جامع تربیتی که چند ماهی است در مدارس علمیه مازندران آغاز شده، توجه به برنامه های قرآنی نیز مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: با اجرای دقیق این طرح شاهد پرورش و تربیت طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی به طرح حفظ کل و جزء قرآن کریم در حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون در دو مدرسه علمیه استان در حال اجرا است و تلاش خواهیم کرد آن را در همه مدارس اجرا کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha