پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ استاد مجمع تفسیر قرآن کریم در نشست مدرسه الزهراء(س) مینودشت گفت: وظیفه اصلی حوزویان هدایتگری جامعه است و در این زمینه طلاب باید خوب هدایت و اصلاح شوند تا بتوانند این امر مهم را به خوبی به انجام برسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  نکونام در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان مینودشت گفت: یکی از وظایف اهل بیت(علیهم السلام) هدایتگری است که در زیارت جامعه، دعای ندبه، زیارت امام رضا(ع) و ... به آن اشاره شده است، این هدایت در زمان غیبت کبری به سربازان امام زمان(عج) سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی طلاب هدایتگری در جامعه است، در این زمینه لازم است که طلاب خوب هدایت و اصلاح شوند تا بتوانند این امر مهم را به خوبی به انجام برسانند.

استاد مجمع تفسیر قرآن کریم قم، هدایت های اهل بیت را سه دسته برشمرد و افزود: یکی از هدایت هایی که دغدغه اهل بیت(علیهم السلام) بود، هدایت اعتقادی است که آن بزرگواران بسیار تلاش کردند تا اعتقادات مردم قوی باشد، البته هم اکنون هم هجمه ها و شبهات فکری و اعتقادی زیادی برای ضربه زدن به اسلام مطرح می شود.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به هدایت فکری و تربیتی اهل بیت، اظهار داشت: ائمه معصومین با رفتار و عمل خود در صدد هدایت و راهنمایی مردم بودند.

 وی هدایت سیاسی را نوع دیگری از هدایت ائمه معصومین(علیهم السلام) دانست و افزود: اهل بیت(ع) مردم را در مسائل سیاسی هم هدایت می کردند، که خود نیز در راه اعتلای اهداف والای دین مبین اسلام به شهادت رسیدند

این کارشناس مذهبی در پایان از جمله عوامل عاقبت بخیری را انس با قرآن، انس با دعا، ذکر مبارک لااله الاالله، قرائت سوره مومنون و ... دانسته و طلاب را به پرداختن این امور سفارش کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha