شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه خواهران

حوزه/حجت الاسلام نصرتی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد کتول گفت: وظیفه امروز ما علاوه بر صبر و عبور از فتنه ها، پی ریزی تمدن اسلامی در جهت زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام علی اکبر نصرتی، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه کوثر(س) علی آباد کتول در رابطه با الزامات طلبگی در عصر امروز، گفت: یکی از الزامات طلبگی این است که اعتقاد خود را نظام مند کرده و ادبیات دین را ترویج کنیم.

وی با تاکید بر دفاع و ایستادگی در برابر شبهات و فتنه های دشمنان افزود: در عصر کنونی، دشمن از بستر اعتقادات وارد شده و اسلام، مذهب و دین افراد را به تناسب اعتقاداتش نشانه می گیرد.

استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به این روایت که «انتظار فرج بهترین عمل است»، ادامه داد: انتظار تنها به گفتار نیست و یک عمل با رویکرد جمعی است؛ براین اساس، باید آرمان های خود را به سمت مهدویت جهت دهیم.

حجت الاسلام نصرتی با بیان این که همه انبیا و ائمه(علیهم السلام) در صدر تاریخ منتظر امام زمان(عج) بودند و در این راه از فتنه ها عبور کردند، بر وظیفه منتظرین امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: وظیفه امروز ما علاوه بر صبر و عبور از فتنه ها، پی ریزی تمدن اسلامی در جهت زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است که برای این امر مهم باید آرمان های مهدویت را جایگزین آرمان های دنیایی کرده و علقه افراد را به این سمت، سوق دهیم.

وی آغاز حرکت به سمت مهدویت را کسب معرفت دانست و تصریح کرد: در وجود همه انسان ها ارزش های دینی وجود دارد که باید زنگارها را از آن پاک کرد.

امام جمعه موقت گنبد یکی دیگر از راه های کسب معرفت را توجه به متن و محتوای ادعیه ذکر شده در هر ماه معرفی کرد و افزود: توکل و توسل، ایستادگی در راه دین و تحمل سختی ها از دیگر راه های کسب معرفت است که در این راه انسان باید حضرت مهدی(عج) را در همه حال ناظر بر اعمال خویش ببیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha