سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پرچم سوریه

حوزه/ هیئتی از رؤسا و استادان برجسته دانشگاه های سوریه از یکم تیرماه به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر می کنند و برنامه ها و دیدارهای مهمی در قم، تهران و مشهد خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیئتی از رؤسا و استادان برجسته دانشگاه های کشور سوریه از یکم تیرماه به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر می کنند و برنامه ها و دیدارهای مهمی با مراجع عظام تقلید، علماء و شخصیت های دینی و دانشگاهی در قم، تهران و مشهد خواهند داشت.

این هیئت برجسته سوری متشکل از جمعی از استادان شیعه، اهل سنت و مسیحی و برخی از رؤسای دانشگاه ها هستند روز جمعه 1 تیرماه وارد به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی وارد ایران می شوند و تا دهم تیرماه دیدارها و برنامه هایی در شهر مقدس قم، تهران و مشهد مقدس خواهند داشت.

از جمله برنامه های این هیئت در قم می توان به حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نماز جمعه و مسجد مقدس جمکران، حضور در اولین کلاس و ورک شاپ با موضوعات روز جهان اسلام در شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در روز جمعه یکم تیرماه اشاره کرد.

دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در مدرسه امام سجاد(ع)، دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی و حضور در کلاس و کارگاهی با موضوع" وحدت اسلامی، چالش ها و فرصت های پیش رو" با حضور دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی روز شنبه دوم تیرماه از دیگر برنامه های هیئت سوری در قم می باشد.

حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بازدید از مراکز علمی، فرهنگی و دینی همچون کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و حضور در کارگاه آموزشی و... در برنامه های روز یکشنبه سوم تیرماه این هیئت گنجانده شده است.

هیئت سوری همچنین از روز دوشنبه 4 تیرماه لغایت چهارشنبه 6 تیرماه نیز در تهران میزبان واحد مرکزی دانشگاه مذاهب اسلامی خواهند بود که در روز دوشنبه با حضور سفیر سوریه و دکتر مختاری رئیس دانشگاه علاوه بر دیدار و بررسی زمینه همکاریهای مشترک علمی و دانشگاهی، تفاهم نامه فی مابین به امضاء خواهد رسید.

همچنین دیدار با حجت الاسلام و المسلمین قمی؛ معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام، دیدار با دبیرکل مجمع اهل بیت(ع)، دیدار با معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حضور در حرم امام راحل، بازدید از جماران و کاخ سعدآباد، موزه دفاع مقدس، حضور در دانشگاه های تهران، الزهرا و... از برنامه های این هیئت در تهران خواهد بود.

هیئت استادان سوری از روز پنجشنبه 7 تیرماه به مشهد مقدس سفر کرده و دیدارهایی با علما از جمله آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازدید از مراکز علمی، پژوهشی، دینی و فرهنگی خواهند داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha