جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: افرادی که در عملیات تروریستی در کشور دست داشته اند صلاحیت شرکت در انتخابات ندارند و این گروه های تکفیری به جایی شرکت در انتخابات باید توسط قانون مجازات شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به ثبت نام رهبران تکفیری برای انتخابات عمومی پاکستان گفت برای شفافیت انتخابات 2018 ضروری است عناصری که در ایجاد تفرقه مذهبی و ترویج تفکر تکفیری نقش فعالی داشته اند از شرکت در انتخابات ممنوع شوند، چراکه بعضی از گروهک های تکفیری کشور کارکنان خود را در کمیسیون انتخابات ثبت نام کرده اند تا در انتخابات شرکت کنند. اما افرادی که در عملیات های تروریستی دست داشته اند صلاحیت شرکت در انتخابات ندارند و این گروه های تکفیری به جای شرکت در انتخابات باید توسط قانون مجازات شوند.

وی شرکت گروه های تکفیری در انتخابات را خطر بزرگی برای امنیت کشور خواند و گفت: اجازه شرکت دادن به این گروهک ها در انتخابات مخالف با قانون اولیه کمیسیون انتخاباتی کشور و بدترین نمونه برای پایمالی نقشه راه ملّی است. گروهک های غیر قانونی بیشترین اقدامات تروریستی را علیه خاک کشور و نهادهای امنیتی کشور انجام داده اند و وزرای متعدد حکومت سابق برای منافع سیاسی خود از این گروهک ها حمایت کردند که نتیجه آن 60 هزار نفر قربانی بی گناه است و همین قدرت‌های سیاسی اکنون به نام توافق سیاسی می خواهند با حمایت ازعناصر تکفیری آنها را به پارلمان بیاورند در صورتی که اگر این توافق ها عملی شود ضرر جبران ناپذیری به ملّت و کشور وارد خواهد شد. 

وی از کمیسیون انتخابات خواست که این گروهک ها را زیر نظر داشته و هرگز به کسانی که در اقدامات علیه کشور دست داشته اند اجازه شرکت در انتخابات داده نشود.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در ادامه گفت: برای تحقق آرمان‌های بنیانگذار کشورمان محمد علی جناح و علامه محمد اقبال، از بین بردن افراطی گری ضروری است و این در صورتی محقق خواهد شد که کسانیکه مخالفین اعتقادی و فکری خود را کافر و واجب القتل می دانند سرکوب شوند و گروهک هایی که در حمله به ارتش و عبادتگاه ها دست داشته اند به رهبران آنان اجازه شرکت در انتخابات داده نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha