جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گوشه ای از فعالیتهای گروه جهادی،تبلیغی مرصاد

حوزه/ اگر حوزه علمیه و مبلغان حوزه در عرصه تبلیغ کم کاری کنند، فرقه های انحرافی با روش های تبلیغی زیرکانه به جامعه اسلامی ضربه خواهند زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام توحیدی در نشست علمی اخلاق تبلیغ جهادی، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، اظهار کرد: معنویت های جدید، مادی گرایی افراطی و مسائل ماورا‌‌ء الطبیعه یک واقعیت است، ولی عده ای وقتی از یک امر سرخورده شدند، عرفان و معنویتی را ساختند.

وی در ادامه خطاب به مبلغان و طلاب موسسه دارالاعلام، گفت: رفتار مبلغ با مردم در تبلیغ او بسیار اثرگذار است، به طوری که اگر هدف مبلغ صرفا مادی باشد، تاثیر نداشتن گفتمان خود با مردم را مشاهده خواهد کرد.

حجت الاسلام توحیدی به روش های تبلیغ فرق انحرافی برای جذب مخاطب اشاره و ابراز کرد: حتی وهابیت برای جذب مخاطب و طرفدار خود از روش های مختلف، دیدارهای حضوری و گفتگو های صمیمانه با استفاده از مبلغان خوش اخلاق و خوش سیما می کند.

وی با اشاره به اینکه در سایر فرق انحرافی نیز مبلغان آنها شبیه به همین روش ها مخاطب را جذب می کنند، خطاب به مبلغان حوزه، گفت: تسلط مبلغ بر موضوع و زبان بدن در تاثیرگذاری مخاطب بسیار موثر است.

این استاد حوزه افزود: اگر حوزه علمیه و مبلغان حوزه در عرصه تبلیغ کم کاری کنند، فرقه های انحرافی با روش های تبلیغی زیرکانه به جامعه اسلامی ضربه خواهند زد.

حجت الاسلام توحیدی با بیان خاطرات خود در کشورهای مختلف، از تبلیغ دین اسلام در میان جوامع مختلف با عقاید گوناگون، گفت: زمانی یک مبلغ موثر است که با اخلاق و عمل خود معارف و آموزه ها را ارائه دهد.

گفتنی است، نشست علمی اخلاق تبلیغ جهادی به همت موسسه علمی -تحقیقاتی دارالاعلام مدرسه اهل بیت(ع) با همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha