جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکدام مستبصر آمریکایی و نویسنده روزنامه واشنگتن پست

حوزه/ کاترین شکدام نویسنده روزنامه واشنگتن پست به حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) مشرف شد و گفت: بعد از مطالعه، پژوهش و بررسی دقیق طی سال های متمادی به دین اسلام گرایش پیدا کرده و مستبصر شدم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کاترین شکدام نویسنده روزنامه واشنگتن پست به حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) مشرف شد و گفت: بعد از مطالعه، پژوهش و بررسی دقیق طی سال های متمادی به دین اسلام گرایش پیدا کرده و مستبصر شدم.

وی اشاره کرد: احساس می کنم وظیفه دارم فرهنگ اهل بیت(ع) و به ویژه اصول نهضت حسینی را گسترش بدهم.

امکان معرفی چهره حقیقی اسلام از طریق سیره امام حسین(ع) وجود دارد

شکدام ادامه داد: این امکان برای من وجود دارد که با دست‌یابی به رسانه های جهانی، چهره حقیقی اسلام را به غرب معرفی کنم و این کار از طریق تمرکز بر سیره امام حسین(ع) و زیارت اربعین ممکن است تا مردم بفهمند ظلمی که پیروان اهل بیت(ع) طی قرن های پی در پی کشیده اند به خاطر معرفی و پایبندی به اسلام حقیقی و ارزش های والا و اصولی است که به همزیستی، محبت و مدارا دعوت می کند.

وی در مورد نویسندگی در خصوص امام حسین(ع) و به ویژه شیعه می گوید: به اعتقاد من تبلیغات زیادی علیه شیعه به ویژه در کشور های غربی وجود دارد و من می خواهم از طریق این نوشته ها، برای غربی ها مذهب شیعه و اقدامات آن را برای مقابله با افراط و وحشی گری تروریستی بیان کنم.

غربی ها با نام اسلام به یاد وهابیت و جنایت آن می افتند

نویسنده روزنامه واشنگتن پست اشاره کرد: بیشتر وقت ها که اسم اسلام به میان می آید، مردم به فکر وهابیت و تمامی جنایت های تروریستی که مرتکب شده اند، می افتند،‌اما نمی دانند که شیعه با وهابیت تفاوت دارد و اینکه مذهب شیعه بر اساس اصول ائمه معصومین(ع) و مبانی آنان که به مدارا، عدالت و همزیستی دعوت می کند، پایه ریزی شده است.

شکدام در خصوص کتاب خود که «از مکه تا دشت کربلا و مصیبت های اهل بیت نبوت» نام دارد، گفت: بسیاری از مردم کتابم را دوست دارند و در این کتاب به سفر امام حسین(ع) از مکه به کربلا و همچنین حرکت اسرا از کربلا تا کوفه و مصیت های وارده و درد ها و رنج ها پرداخته ام.

وی افزود: این کتاب اختصاص به خوانندگان خارجی و غیر مسلمان دارد و هدفش انتقال چهره صحیح محرم و اربعین امام حسین(ع) و مسئله عادلانه ایشان است و این که چه چیزی باعث شده که میلیون ها نفر هر ساله این مناسبت را برپا نگه دارند.

بسیاری از مردم جهان در حال آشنایی با سیره امام حسین(ع) هستند

این مستبصر آمریکایی تصریح کرد: به اعتقاد من بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا شروع به آشنایی با سیره امام حسین(ع)، مسئله عادلانه و مبارزه ایشان علیه ظلم و ظغیانگری کرده اند و آنان این کار را از طریق مقالات و پژوهش هایی که در برهه اخیر در رسانه‌های بین المللی مختلف منتشر شده، پیگیری می کنند.

فتوای آیت الله سیستانی عراق را متحد و داعش را در هم کوبید

وی تاکید کرد: فتوای جهاد کفایی که از سوی حضرت آیت الله سیستانی صادر شد، بدون شک مقابله فعالی علیه تروریستی ها بود؛ به گونه ای که عراقی ها را با تمام مذاهب و قومیت متحد ساخت و تلاش ها و اقدامات داعش که تمامی ارزش های انسانی را زیر پا گذاشت و دشمن تمام جهان شد، با شکست مواجه کرد.

مهمترین مسئله حفظ دین و تلاش برای انتقال حقایق به افکار عمومی غرب است

به اعتقاد شکدام مهم‌ترین چیز حفظ دین و تلاش برای انتقال حقایق به افکار عمومی غرب است و همچنین محکومیت تروریست ها به شکل برنامه ریزی شده، بهترین راه برای رسوایی تروریست ها و جدایی آنان از مسلمانان است.

وی ادامه داد: این مسئله بسیار سخت است؛ چراکه ما اقلیت هستیم، اما زمانی که به واقعه کربلا بنگریم می بینیم که ارتش امام حسین(ع) 72 نفر بوده است بر عزم اراده خود می افزاید.

شکدام در پایان گفت: در روزنامه واشنگتن پست گزارش هایی در خصوص بعد انسانی عراق و تعامل و خدمت رسانی به زائرین امام حسین(علیه السلام) خواهم نوشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha