سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جشن خیریه «حمایت از بیماران اُستومی»

حوزه/ جشن خیریه «حمایت از بیماران اُستومی» از سوی گروه هنری رسانه ای ستاک(زیر نظر حوزه هنری استان قم) و انجمن حمایت از بیماران اُستومی قم، با حضور مسؤلین و خیرین در دانشگاه مفید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم جشن خیریه «حمایت از بیماران اُستومی»، از سوی گروه هنری رسانه ای ستاک(زیر نظر حوزه هنری استان قم) و انجمن حمایت از بیماران اُستومی قم، با حضور مسؤلین و جمعی از هنرمندان و با هدف حمایت و کمک به این بیماران، شامگاه پنجشنبه در داشگاه مفید برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام اکبر گلقندشتی، مدیر امور فرهنگی دانشگاه مفید قم، با تقدی ار دست اندکاران برگزاری این جشن خیریه، اظهار داشت: این یکی از مراسم های پر احساس، عاطفه و خیر است که در این دانشگاه برگزار می شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه مفید قم با بیان این که مردم کشور ما در برگزاری چنین مراسم های خیری همیشه حضور فعال و گسترده داشته و از صمیم قل کمک می کنند،تصریح کرد: طبق آموزه های دینی معتقد هستیم که در کار های خیر به اندازه توانمان مشارکت داشته باشیم لذا بر این اساس دانشگاه مفید نیز وقتی پیشنهاد برگزاری این مراسم خیر مطرح شد با استقبال پذیرفت.

وی افزود: دانشگاه مفید توسط مرجع فقید آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(ره) در سال 67 با همین نگاه خیر خواهانه تأسیس گردید و هدفش این بوده که جامعه ایرانی را به سوی تعالی حرکت دهد و دانشجویانی را پرورش دهد که دغدغه حل مشکلات مردم و کشور را داشته باشند.

حجت الاسلام گلقندشتی با بیان اینکه اگر کسی دست نیاز به سوی ما دراز کند و به او کمک نکنیم یک عمل غیر اخلاقی است، گفت: دانشگاه مفید همواره از زمان تأسیس تا کنون از افدامات خیر خواهانه حمایت کرده است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه مفید در پایان به آیه 46 سوره کهف اشاره کرد و افزود: «الْمالُ وَالْبَنُونَ زینَةُ الْحَیوةِ الدُّنْیَا وَالْباقِیاتُ الصّالِحاتُ خَیْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَیْرٌ أَمَلً»، مال و فرزندان ، زینت زندگی دنیا هستند و کارهای ماندگار شایسته ، نزد پروردگارت پاداشی بهتر دارند و امید بخش ترند.

لزوم کمک خیرین به بیماران «اُستومی»

در ادامه مراسم، حجت الاسلام لیالی، از فضلای حوزه در سخنانی اظهار داشت: استومی ها افرادی هستند همانند بقیه افراد دیگر که ناخواسته دچار این بیماری شده اند.

وی افزود: چه بسیار روایات و سفارش هایی از معصومین(ع) وجود دارد مبنی بر حفظ حرمت بیمار و ارزش بیمار داری لذا باید مراقب رفتار خود نه تنها با این بیماران بلکه با همه بیماران باشیم.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کر:  آن قدر بیمار داری اجر دارد نزد خداوند که حاضر هستم تمام عبادت هایی را که تا کنون انجام داده ام بدهم تا ثواب یک ساعت پرستاری بیماری را انجام دهم

                        

وی ادامه داد: درست است بیمار داری سخت است اما این مجاهدتی با ارزش است که باید صبر کنیم و مراقبت نماییم که اجری که می بریم ضایع نشود.

حجت الاسلام لیالی با بیان اینکه جدا کردن این بیماران از بقیه افراد خانواده کار اشتباهی است که برخی انجام می دهند، گفت: این بیماری واگیر ندارند و جدا کردن بیمار موجب منزوی شدن آن می شود  و لذا باید با این بیماران همراهی کرد.

وی ضمن تشکر از دست اندر کاران برگزاری این مراسم، افزود: باید دانشگاه علوم پزشکی در راستای توجه به بیماران اُستومی و خانواده های آن ها اقدام نماید.

سخنران این جشن با اشاره به اینکه راز تحمل بیماران اُستومی همراهی خانواده ها است، گفت: این بیماری هزینه های بالایی دارد که کمک بالای خیرین را می طلبد.

پخش مستند «من محیا هستم»

بر پایه این گزارش، اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای استندآپ، تقدیر از خیرین و حامیان نیکوکار و نیز تجلیل یکی از کودکان مبتلا به این بیماری به نمایندگی از سایر بیماران اُستومی از دیگر برنامه های این مراسم بود

در این مراسم همچنین مستند دختر بچه مبتلا به بیماری اُستومی با عنوان «من محیا هستم» کاری از گروه هنری رسانه ای ستاک(زیر نطر حوزه هنری استان قم) پخش شد و حاضرین در جشن را تحت تاثیر قرار داد.

پویش «من هم حامی بیماران اُستومی هستم»

در این جشن همچنین پویش «من هم حامی بیناران اُستومی هستم» به امضای حاضرین رسید.

                            

لازم به ذکر است، در بیماری اُستومی راه طبیعی دفع مدفوع یا ادرار فرد به دلایلی مسدود می شود و به ویسله جراحی این راه بر روی شکم منتقل می شود.

انجمن خیریه حمایت از بیماران اُستومی استان قم با همکاری انجمن اُستومی ایران، استانداری قم، دانشگاه علوم پزشکی و مسؤلین بیمارستان شهید بهشتی توسط نرگس فرشادپور پرستار تخصصی زخم و اُستومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، در راستای رفع مشکلات این بیماران و خانواده های آنان تأسیس شده است.

مردم خیر و انسان دوست می توانند کمک های خود را برای حمایت از بیماران اُستومی به حساب بانک ملت به شماره 46/58807659 و شماره کارت 6104337751621002 واریز نمایند

                             

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالفضل پورحاتمی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    شماره تلفن میخام کودک استومی دارم ونیازمندکمک