پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دوره های آموزشی مشترک دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه بین المللی قرقیزستان برگزار شد

حوزه/ دوره های آموزشی مشترک دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه بین المللی قرقیزستان در موضوعاتی مثل وحدت اسلامی، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه های اسلامی، دیپلماسی اسلامی و مشترکات فرهنگی دینی ایران و قرقیزستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دوره های آموزشی مشترک دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه بین المللی قرقیزستان در موضوعاتی مثل وحدت اسلامی، سیاست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه های اسلامی، دیپلماسی اسلامی و مشترکات فرهنگی دینی ایران و قرقیزستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين یحیی جهانگیری مدیر کل دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی که در حال حاضر برگزاری این دوره ها را در دانشگاه بین المللی قرقیزستان به عهده دارد، در این باره می گوید با وجود این که اکثر جمعیت قرقیزستان مسلمان هستند و مشترکات فرهنگی بسیاری با ایران دارند متاسفانه عدم فعالیت ما در دانشگاه های این کشور  سبب شده است تا وهابیت در اینجا فعالیت های جدی داشته باشد. امسال نیز در راستای تفاهم نامه ای که بین دانشگاه بین المللی بین المللی  قرقیزستان و دانشگاه مذاهب اسلامی در سفری که ریاست دانشگاه حجت الاسلام و المسلمين مختاری به این کشور داشتند این دوره ها برگزار شد. در دورههای مذکور که به زبان انگلیسی برگزار شد حدود ۱۰۰ دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و  اساتید شرکت داشتند.

وحدت اسلامی, سیاست جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه های اسلامی, دیپلماسی اسلامی, جایگاه اهل سنت و تشیع در ایران و بحث فلسفه اسلامی و الهیات اسلامی و مشترکات فرهنگی دینی ایران و قرقیزستان از جمله مباحثی بود که  تدریس شد.

در انتهای دوره برای کلیه شرکت کنندگان گواهینامه صادر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha