جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سه آمریکایی متهم به نقض حقوق دینی مسلمانان در ایالت مینه سوتا شدند

حوزه/ یک دادگاه عالی سه آمریکایی اهل ایالت ایلینوی را که به جرم بمب گذاری در مسجد دارالفاروق در بلومینگتون دستگیر شده اند، متهم به جرایم نفرت محور و ضدحقوق مدنی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از تایم، یک دادگاه عالی در ایالت مینه سوتای آمریکا، سه مرد اهل ایلینوی را به جرم اقدام برای بمب گذاری در مسجد مینیاپولیس در این ایالت، به جرایم نفرت محور و ضدحقوق مدنی متهم کرد.

این افراد متهم هستند که درتاریخ 5 آگوست از ایالت ایلینوی به قصد انجام یک عملیات تروریستی در مسجد دارالفاروق در شهر بلومینگتون مینه سوتا خارج شده اند. انفجار و آتش سوزی ناشی از یک بمب انفجاری دست ساز ساخته شده توسط این افراد، سبب تحمیل خسارات زیادی به دفتر امام جماعت مسجد در ساعات اولیه روز شد. حادثه آتش سوزی زمانی رخ داد که نمازگزاران در مسجد حضور داشته اند اما خوشبختانه کسی آسیب ندید.

کیفرخواست داده شده علیه سه تن آن ها را متهم به بمب گذاری در مسجد برای ایجاد احساس «رعب و وحشت» در میان مسلمانان و برهم زدن آزادی مذهبی کرده است.

این افراد همچنین متهم به تحمیل خسارت مالی به دلیل تقابل مذهبی، و تحمیل باورهای مذهبی شان و ممانعت از انجام اعمال دینی دیگران، ارتکاب جرم به هدف آتش زدن مسجد با استفاده از مواد منفجره و یک دستگاه مخرب شدند.

گفتنی است یکی از این افراد معاون سابق کلانتر و رهبر خرابکاران بوده که هدفش را ترساندن مسلمانان برای ترک آمریکا اعلام کرده است.

اریکا مک دونالد دادستان دادگاه در این باره گفت: این سه تن نقشه ای را برای ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان کشیده و اجرا کرده اند. هدف آن ها زیر پا گذاشتن یک حق بنیادی برای همه یعنی حق آزادی دینی بوده است.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» ، شعبه مینه سوتا یک سازمان مدافع حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده، از این اتهامات اعلام شده استقبال کرده است. جیلانی حسین مدیر اجرایی شورای کایر در مینه سوتا گفت: این اتهامات پیغامی واضح و آشکار می فرستند مبنی بر اینکه این گونه اقدامات مجرمانه نباید بدون مجازات رها شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha