جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رستورانی در نیومکزیکو متهم به تبعیض دینی علیه بانوی محجبه شد

حوزه/ یک رستوران در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، توسط کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده متهم شده است که به یک کارمند مسلمان اجازه داشتن حجاب اسلامی را نداده و وی را به خاطر این درخواست اخراج کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از legalnewsline، رستورانی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا که به یک بانوی مسلمان اجازه داشتن پوشش اسلامی و حجاب نداده بود، متهم به تبعیض دینی شده است.

کمیسیون فرصت های شغلی برابر آمریکا اعلام کرد شکایت نامه «تبعیض دینی» یک کارمند مسلمان زن علیه غذاخوری بلومون در ایالت نیومکزیکو در این سازمان تنظیم شده است.

براساس اتهامات وارده، سامانتا بانی یک کارمند مسلمان در این غذاخوری بوده است. این بانوی مسلمان ظاهرا درخواست داشته که در ساعات کاری اجازه پوشیدن حجاب اسلامی داشته باشد که کارفرمای وی درخواست او را رد کرده و وی را از کار اخراج کرده است.

ماری اونیل وکیل حقوقی این کمیسیون ضمن انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما قویا معتقدیم که پرورنده های مربوط به تبعیض دینی در سراسر منطقه باید در اولویت محاکمه قرار بگیرند از جمله مواردی که کارفرمایان حقوق دینی کارمندان را زیر پا بگذارند.

وی افزود: به ویژه وضعیت زمانی به شدت نگران کننده می شود که درخواست های کارمندان در رابطه با حقوق مذهبی بسیار ساده و قابل انجام هستند و کارفرمایان تنها به دلیل کلیشه های غلط و سوءبرداشت های نادرست علیه یک مذهب چنین واکنش هایی را نشان می دهند.

الیزابت کدل مدیر منطقه ای این سازمان نیز گفت: ما تبعیض علیه کارمندان را به ویژه زمانی که درخواست های ساده و منطقی مرتبط با دین و مذهب شان داشته باشند، تحمل نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha