پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فوتبال ایران و اسپانیا

حوزه/ روز چهارشنبه در زمان برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و اسپانیا، دو تن از مرزبانان ایرانی در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند و صحنه حفاظت از خاک ایران در دو جبهه مختلف به خوبی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مردم کشورهای بسیاری هر چهار سال یکبار منتظر یک رویداد و رخداد مهیج و به یادماندنی به نام جام جهانی هستند که در آن مشاهده کنند تیم‌های ملی کشورشان در رقابت با قدرت‌های دنیا چگونه خودی از خود نشان می دهند.

در همین راستا مردم کشوری که حتی تیم‌های ملی‌شان هم به جهانی راه نیافتند هم نسبت به این مسابقات حساسیت داشته و آن را دنبال می کنند و نمی توانند از این رقابت هیجان انگیزی که بعد از چند سال برگزار می شود به سادگی عبور کنند و نسبت به آن بی تفاوت باشند.

فارغ از این بحث که در برگزاری جام های جهانی در سال های گذشته کشورهای مستبد چه جنایت هایی کردند و به خیال اینکه مردم دنیا نگاهشان به جام جهانی است چه بلایی بر سر مردم مظلوم کشورهای اسلامی می آوردند.

روز چهارشنبه 30خرداد ماه پس از مدت ها انتظار رقابت تیم‌های ملی ایران و اسپانیا در روسیه آغاز و بازیکنان تیم ملی در این بازی به نحوی عمل کردند که نام ایران را بر سر زبان‌ها انداختند و مردم دنیا را وادار به تحسین جوانان غیور ایرانی کردند.

این مسابقه تنها زمان بروز غیرت ایرانی نبود، بلکه در حین برگزاری بازی تیم‌های ملی ایران و اسپانیا که مردم نیز در خانه های خود با خیالی راحت و آسوده در حال دیدن و دعا کردن برای موفقیت تیم ملی بودند، مرزبانان کشورمان در حال مبارزه با دشمنانی بودند که در این چهل سال هیچ گاه آرزوی موفقیت و خوشی برای ایران اسلامی را نداشتند و برای برهم زدن آرامش و امنیت مردم ایران تلاش های بسیاری کردند که با جانفشانی های بسیار، بحمدلله ناموفق بودند.

در زمانی که ایرانی ها برای چند لحظه با به ثمره رساندن گل خوشحالی کردند و پس از چند ثانیه که توسط داور بازی مردود اعلام شد، غمی سنگین بر دل مردم ایران نشست و لحظه ای با خانواده هایی که در غم از دست دادن فرزندان رشیدشان ناراحت بودند، شریک شدند.

در درگیری مرزبانان پاسگاه تپه طالب خان گروهان تاسوکی هنگ مرزی زابل، با تعدادی از اشرار مسلح، دو تن از مرزبانان کشورمان شهید و سه تن دیگر مجروح شدند و استوار دوم محسن شهرکی از زابل و سرباز جلال بهبودی از خراسان رضوی، به شهادت رسیدند.

در این روز با جانفشانی مرزبانان ایرانی و همچنین رقابت تحسین برانگیز بازیکنان تیم ملی ایران در مقابل ستاره های فوتبال اروپا، به نوعی نشان داد که حفاظت از نام و خاک ایران در جبهه های مختلف می تواند پایدار، اثربخش و در تقویم جمهوری اسلامی ایران به یادگار، ماندگار شود.

 محمد جواد خاکپور

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha