شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمه استان لرستان با بیان اینکه نباید دستگاه قضا مورد هجمه های ناجوانمردانه قرار بگیرد، گفت: جلوگیری از هنجارشکنی، قانون شکنی و تامین امنیت باید همواره در کار قضاوت مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، ظهر امروز در دیدار با کارکنان دادگستری استان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی، با اشاره به این که دستگاه قضا از نیروهای مومن و انقلابی بهره می برد، گفت: سلامت و شایستگی کارکنان و قضات باید دائما مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این که قضاوت امانت است و امانت باید به اهلش سپرده شود، خاطر نشان کرد: قضاوت از شئون ولایت و حکومت است و مشروعیت قضاوت به اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که قضاوت بر پایه عدل و حق است، گفت: قاضی در جایگاه الهی قرار گرفته و اهلیت و شایستگی او باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با بیان این که علوم و عدالت و همچنین اجتهاد قاضی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در گزینش قضات باید دقت شود و مولفه های شایستگی برای جذب قضات مد نظر قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه قاضی باید با در نظر گرفتن رضای الهی حکم را صادر نماید، تصریح کرد: تدبیر، عقلانیت و دوری از گرفتن رشوه از مواردی است که قضات باید همواره این مسائل را سرلوحه کار خود قرار دهند .

رئیس شورای حوزه علمه استان لرستان با بیان اینکه نباید دستگاه قضا مورد هجمه های ناجوانمردانه قرار بگیرد، افزود: جلوگیری از هنجارشکنی، قانون شکنی و تامین امنیت باید همواره در کار قضاوت مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان با اشاره به اینکه دستگاه قضا مبارزه با فساد در بخش نرم افزاری و سخت افزاری را با قاطعیت انجام دهد، خاطر نشان کرد: این مبارزه باید با قاطعیت و همچنین پیشگیری صورت گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha