جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بخشی پور

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان ۲۰۳ موقوفه با نیت کمک به فقرا است، گفت: از آغاز ماه رمضان تا کنون هزار جلد قرآن کریم در خراسان جنوبی وقف شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، اظهار داشت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون هزار جلد قرآن کریم در طرح ملی وقف در خراسان جنوبی وقف شد.

وی افزود: افراد برای وقف قرآن باید با مراجعه به پایگاه جامع وقف در قسمت وقف قرآنی مبلغ تعیین شده را پرداخت و سپس نسخه چاپی آن را به ادارات اوقاف شهرستان تحویل و قرآن های خریداری شده را پس از مهر وقف و ثبت نام واقف، دریافت کنند و به مکان مورد نظر تحویل دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هم اکنون هزار جلد قرآن دیگر در اوقاف و امورخیریه موجود است و خیران می توانند این کتاب های آسمانی را خریداری و برای مراکز آموزش قرآن و مساجد وقف کنند.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: این طرح با هدف تأمین قرآن های مورد نیاز حسینه ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان آغاز شده است هزینه هر جلد قرآن 7 هزار تومان است.

وی در ادامه اظهار داشت: با کمک واقفان می توانیم دارالیتام جهت حمایت از افراد بی سرپرست احداث کنیم، در خراسان جنوبی ۱۴ وقف داریم که در آن کمک به ایتام یکی از نیات واقفان آن است.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر از آسیب های اجتماعی بحث فقر است که خود زمینه ساز بسیاری از مخاطرات دیگر است گفت: در این زمینه مردم خراسان جنوبی از گذشته های دور فعالیت های چشم گیری داشته اند و وجود ۲۰۳ موقوفه با نیت کمک به فقراء نشان از این مطلب است.

حجت الاسلام بخشی پور خاطرنشان کرد: از جمله اولویت‌های اوقاف و امور خیریه در بحث وقف با توجه به نیازهای جامعه مواردی چون کمک به کودکان بی‌سرپرست است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha