پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا محمدامین راستی

​حوزه/ عالم اهل سنت کردستان گفت: روحانیون در مقابل جریان خطرناک و خزنده سکولاریسم بایستند و جوان و سایر اقشار جامعه را نسبت به این جریان مخرب آگاه سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، ظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت و مردم سنندج، با اشاره به اهمیت دین در زندگی انسان، اظهار داشت: دین برای هر انسانی همانند پایه ها و ستون های یک ساختمان است که اگر یکی از این پایه ها نباشد یا لغزش داشته باشد، بی شک آن ساختمان هر آن احتمال فرو ریختن دارد.

وی ادامه داد: امروزه جریان های نرم و به صورت خزنده در حال رسوخ در زندگی مردم هستند و این جریان همان سکولاریسم شدن جامعه می باشد که بسیار خطرناک و بنیان برافکن است.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه در مرام سکولاریست ها دین محلی از اعراب ندارد، بیان داشت: در مرام سکولارها، دین موضوعی شخصی و حتی بیهوده است، از این رو، رسوخ افکار سکولاریسم در هر جامعه ای بنیادهای دینی را تخریب می کند.

وی تاکید کرد: امروز هم دشمنان با ترویج جریان سکولاریسم در جامعه به ویژه در دانشگاه های به دنبال تضعیف دین اسلام و جدایی دین از سیاست هستند.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید خطرات سکولاریسم شدن جامعه را به مردم به ویژه نسل جوانان و نوجوان تفهیم کنند، اظهار داشت: جریان سکولاریسم به حدی خزندی و نامحسوس است که به راحتی در افکار فرد نفوذ پیدا می کند و زمانی هم که به افکار فرد تبدیل شد، تغییر آن بسیار سخت و حتی غیرممکن است.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: بنده از همین تربیون از روحانیون درخواست می کنم که در مقابل جریان خطرناک و خزنده سکولاریسم در جامعه بایستند و جوان و سایر اقشار جامعه را نسبت به این جریان مخرب آگاه سازند.

وی گفت: تاریخ سیاسی و اجتماعی نشان داده جریان خزنده سکولاریسم بسیار مخرب تر از جنگ سخت است و این جریان به تدریج تمام شئونات زندگی انسان تخریب و از بیان می برد و نهایتا انسان را به موجودی بی خدا و لائیک تبدیل می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha