پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران مدارس علمیه قم با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه گفت: فعالیت در عرصه بین الملل نیازمند انسان های بزرگ با ظرفیتی والاست؛ تا با منطقی عقلانی و به دور از فعالیت های افراطی و تفریطی، ضمن توجه به مصالح ملت ها، گفتمان وحدت بخش و انسان ساز را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله اعرافی، رئیس جامعه المصطفی در دیدار تعدادی از دانش آموختگان کشور روسیه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموختگان جامعه المصطفی تصریح کرد: همواره باید قدردان تلاش، خدمات و مجاهدت های دانش آموختگان در عرصه تبیین معارف ناب الهی باشیم.

وی در ادامه به عناصر مؤثر در افزایش ارزش اعمال و ماندگاری انها اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اعمال صالح و کار های نیکی چون؛ هدایت، ارشاد و رهنمون سازی انسان در مسیر الهی با عناصر پیوستی می تواند از ارزش چند برابری برخودار و نیز ماندگارتر و اثرگذارتر باشد.

مدیر حوزه های علمیه، به عوامل و عناصر ارتقاء بخش فعالیت های نیک اشاره نمود و ابراز داشت: معرفت و شناخت نسبت به اعمال و توجه به آینده و هدف آنها، عمل را والاتر و ذی قیمت تر می سازد.

آیت الله اعرافی افزود: هر اندازه معرفت آدمی نسبت به عالم غیب و خداوند متعال بیشتر باشد، عیار اعمال آدمی بالاتر خواهد بود؛ میزان علم، دانش و معرفت؛ ارزش عمل را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وی اخلاص در نیت و انگیزه را یکی دیگر از عناصر ارتقاء بخش اعمال دانست و یادآور شد: هر اندازه اخلاص در عمل بالاتر و ارزشمندتر باشد، اثرگزاری و پایداری بیشتری خواهد داشت.

رئیس جامعه المصطفی، ضمن اشاره به شاخص، معیارها و مراتب اخلاص در انگیزه، تصریح کرد: توجه به سلسله ظرافت ها و آداب عمل، عنصر دیگری است که هر اندازه دقیق تر باشد، ضمن ارتقاء کیفیت و اتقان عمل، ارزشمندی بیشتری را رقم خواهد زد.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که روایات اسلامی بارها به اتقان در عمل و دقت به ظرافت های آن تأکید نموده اند، خاطرنشان کرد: هر اندازه کار نیازمند مجاهدت بیشتری باشد، ثواب آن افزون تر خواهد بود؛ در پیشگاه الهی کار دشوارتر و سنگین تر که خود نیازمند صبر و بردباری است، ارزشی مظاعف دارد.

وی افزود: هرگاه انسان تسلیم در برابر موج های مخالف نشود و تلاش بیشتری داشته باشد؛ درخشش بلوغ و ارزشمندی عمل او مضاعف خواهد بود.

رئیس جامعه المصطفی، موج عمل و دامنه اثرگذاری آن را از دیگر عناصر ارتقاء بخش اعمال دانست و یادآور شد: تا زمانی که اثر عمل آدمی امتداد داشته باشد؛ همواره انسان از آثار آن متنعم می گردد.

وی عمل در پیچ تاریخی و شرایط خاص را از عناصر تاثیرگزار بر ارزشمندی اعمال برشمرد و اذعان داشت: نقاط عطف و بزنگاه ها با لحاظ مراتب آن، ارزشمندی ویژه ای را نسبت به اعمال ایجاد و ارتقاء بخش اعمال آدمی در پیشگاه ذات اقدس الهی خواهد بود.

آیت الله اعرافی با بیان این که هر اندازه فلز ایمانی انسان قوی تر باشد، در مواجهه با ناملایمات استوارتر خواهد ماند، اذعان داشت: فعالیت در عرصه بین الملل نیازمند انسان های بزرگ با ظرفیتی والاست؛ تا با منطقی عقلانی و به دور از فعالیت های افراطی و تفریطی، ضمن توجه به مصالح ملت ها، گفتمان وحدت بخش و انسان ساز را سرلوحه فعالیت خویش قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر توجه دانش آموختگان المصطفی نسبت به تعالی روحی، اخلاقی و معنوی، تصریح کرد: انسجام، وحدت و هم افزایی و نیز ارتباط با برادران اهل سنت باید مورد توجه دانش آموختگان جامعه المصطفی قرار گیرد.

رئیس جامعه المصطفی، با اشاره به این که جامعه المصطفی تنها مرکز اسلامی است که فقه اسلامی را با رویکرد مذهبی دانش پژوهان خود ارائه می کند، تصریح کرد: حرکت شفاف و رسمی در عرصه های بین المللی، از مهمترین ویژگی های جامعه المصطفی العالمیه به شمار می رود.

آیت الله اعرافی در پایان ضمن تأکید بر نهادسازی و توجه به زیرساخت سازی در فعالیت ها، اذعان داشت: توجه به تحصیلات تکمیلی و حضور در مراکز علمی و نیز مشارکت در گفتمان های علمی عرصه بین الملل باید مورد توجه دانش آموختگان المصطفی قرار گیرد.

گفتنی است؛ تعدادی از دانش آموختگان جامعه المصطفی دغدغه ها، دیدگاه ها و نظرات خویش را در حضور رئیس جامعه المصطفی العالمیه مطرح نمودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha