جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پویش خبرگزاری حوزه درباره سریالهای صداوسیما

حوزه / برخی از مسئولان و برنامه سازان صداوسیما به خصوص برخی از دست اندرکاران سریال سر دلبران نیز از این پویش استقبال کردند که بعد از پایان این پویش، تمام دیدگاه ها تقدیم مسئولان امر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، رسانه رسمی حوزه با راه اندازی یک پویش از مخاطبان خواست تا دیدگاه های خود را درباره برنامه های دینی و سریالهای صداوسیما در ماه رمضان اعلام کنند که این پویش با استقبال شما مخاطبان ارجمند همراه شد و صدها دیدگاه که بعضی از آنها، یک یادداشت مفصل بود روانه خبرگزاری حوزه شد و تمام این پیامها به تدریج به عنوان کامنت منتشر شد.

برخی از مسئولان و برنامه سازان صداوسیما به خصوص برخی از دست اندرکاران سریال سر دلبران نیز از این پویش استقبال کردند که بعد از پایان این پویش، تمام دیدگاه ها تقدیم مسئولان امر خواهد شد.

تعدادی از دیدگاه های شما درباره برنامه های دینی و سریال های صداوسیما در ماه رمضان از این قرار بود:

 

* من نمیدونم چرا تو ماه رمضون همه سریالها غمگینه .چه عیبی داره سریال شاد هم درست کنین.ماه رمضون که ماه غصه نیست.از یه طرف سریالهای غمگین از یه طرف برنامه ماه عسل.

 

* سریال رهایم نکن که در آن مذهبی ها را کسانی نشان داد که نمیشود اعتماد به آنها کرد حتی یحیی سوء استفاده از موقعیت و تلاش نکردن برای وصل دوباره دو نفر و به خصوص رقص مردان در یک قسمتش که به نظر بنده این سیاست کثیفی است که دنبال میکنند تا گناه را برای مردم عادی نشان دهند آن هم در کشور اسلامی با اینکه تمام مراجع رقص را حرام میدانند. در بچه مهندس هم بسیار موذیانه این کار را کردند البته در پایتخت هم بسیار مشهود بود و به نظر بنده این سیاستی است تا مردم را بی دین کنند و نمیدانم چرا علما ساکت هستند.

 

* سریال سر دلبران سریال پر محتوا و بسیار زیبا از پستی ها و بلندی ها، تلخی ها و شیرینی های زندگیه روحانیون عزیز هست و به جهت اینکه پدر این حقیر نیز از طلاب هستند بیشتر محتوای این سریال را درک میکردم. اما این سریال جای این را داشت که خیلی جامع تر زندگانی طلاب را نشان دهد.

 

* تنها سریالی که میتوان آن را در زمره یک سریال خوب نام برد، سریال سر دلبران هست اثر محمدحسین لطیفی.

 

* سلام چرا چرا چرا چرا ما طلبه ها انقدر ساده ایم و مثلا در فیلم طلا ومس چقدر بعضی ها ذوق زده شدند وخوشحال که این فیلم از روحانیت دفاع کرده و...درحالی که ابرویی از روحانیت برد که دیگه به طلبه ها کسی دختر نمیداد میگفت دخترم طاقت زندگی در فقر رو نداره . الان هم فیلم سردلبران هرگونه بی حرمتی نسبت به روحانیت رو در جامعه باب میکنن بازهم یه عده میان از فیلم تعریف وتمجید میکنن چرا ؟

 

* بعضی از دوستان چه نقدهای سطحی دارن ... به نظرم فیلم سر دلبران فیلم خوبیه که یک طلبه اگه در بین مردم باشد چه قدر خوب و مفید است...و فیلم طلا و مس خود حضرت آقا از این فیلم تعریف کردن...بعضیها کاسه داغتر از آش میشن

 

* با دقت در مجموعه فیلم به نظر میاد کاری بنا به سفارش وزارت بهداشت ساخته اند که غیر مستقیم پزشکان را محبوب و صادق و عالم و عقل کل نشان بدهند ولو در این راه از آبرو و وجهه و اعتبار روحانیت هم خرج بکنند و این کار به نحوی باشد که کوچکترین مقاومتی در هر دو جهت ایجاب و سلب از ناحیه مخاطب ایجاد نشود.

 

*  سریال سر دلبران واقعیت زندگی یک طلبه رو به نمایش کشیده،یک طلبه هم میخنده ،هم عصبی میشه،با همسر و مادرش جر و بحث میکنه،لباس ورزشی میپوشه و...بر خلاف سریال ها و فیلم های دیگه که طلبه رو همیشه تسبیح بدست و جدی نشون میده.جایگاه روحانیت و مسجد رو خیلی خوب به تصویر کشیده بود. در مورد انتخاب بازیگر هم بنظر میرسه شخص مناسبی رو انتخاب کردن، چون اقای برزو ارجمند هم تجربه بازیگر در نقش روحانیت رو داشتن و هم یک شخصیت انعطاف پذیر دارن و از محبوبیت نسبی بین مردم بر خوردارن. در کل سریال بسیار خوب بود و نسبت به فیلم های دیگه طلبه رو طبیعی نمایش داده بود اگر چه بدون ضعف هم نبود.

 

* بچه مهندس خیلی عالی بود بابت این فیلم بسیار سپاسگزاریم. اما متاسفانه فیلم رهایم نکن اصلا مناسب نبود و البته از ورود فرد نفوذی در نوشتن این فیلم بسیار ناراحتیم و همچنین برنامه ماه عسل که خانم اشکی تمام دروغ ها را گفتند بدون اینکه انتقادی شود و اهداف ۲۰۳۰ رو اجرا کردن و آقای علیخانی هم که متاسفانه امسال مجری اهداف دولت و ۲۰۳۰ شده بودند و از حضور خانم ها در فدراسیون حمایت کردند که اینها کارهای خوبشون (حمایت از مستضعفین و...) را خراب کرد به نظرم اگر کارهای خیر نمیکردند خدا پسندانه تر بود تا اینکه بخواهند هدف دشمن را اجرا کنند.

 

* سريال سر دلبران بسيار ساده و صميمي يك زندگي فعال و موثر مورد نظر قرآن را به نمايش گذاشت كه از هر چيز مهمتر وقت گذاشتن براي ديگران است زندگي مجازي اين روزها متاسفانه بيهوده و بي ثمر وقت افراد را ميگيرد و باعث مي شود از اصل لذتهاي زندگي كه با هم بودن است و به فكر ديگران بودن است،بي بهره شويم و در نتيجه همه تك تك و يا گروهي در مشكلاتي پيش بيني نشده غرق شويم و يار و ياوري نداشته باشيم اين فيلم كه در شهر سنتي يزد ساخته شد به خوبي حضور جمع را آن هم در مسجد كه محل رفت و آمد مسلمين است به خوبي نمايش داد.

 

* ای کاش کارگردان این فیلم بیشتر از منش و کردار طلبه ها اطلاعات کسب میکرد. خلاصه بگم 1.برزو ارجمند بنظرم شایسته ی نقش روحانی نبود چون در فیلم های دیگر نقش یک کمدی و طنز پرداز را دارد. 2.درسته آخوند باید مردمی باشد اما نه اینکه هر کسی با شأن روحانیت بتواند هر شوخی ای بکند ،چرا که این لباس میراث پیغمبران و امامان معصوم علیهم السلام هست. 3.شخصیت روحانی سر دلبران ،شخصیتی نیست که در آن مملو از سعه ی صدر باشد .پشت سرهم عصبانی میشود ،پشت سرهم داد میزند. 4.در انتخاب دیالوگ بنظرم این فیلم بسیار مصنوعی بنظر میرسید نویسنده بسیار قوت از خودش نتوانسته بود نشان بدهد.

 

* سر دلبران سریال خوبی بود اما یکی از نقایصش این بود که این روحانی نه درسی نه بحثی نه مطالعه ای نه کتابی داشت.

 

 

نکته: برای مشارکت در این پویش یا مشاهده بقیه دیدگاه ها، به این لینک سر بزنید:

 

http://hawzahnews.com/detail/News/453440

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha