جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ حضرت آیت الله بشیر نجفی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) بیانیه ای صادر و در آن اشاره کردند: منافقین زمانی که فهمیدند ائمه (ع) و صالحانی که به دور ایشان جمع می شوند، همچنان شعله های هدایت هستند و زائران قبور خود را به تمسک به دین، تقوا و اصول والای اسلام دعوت می کنند، به بهانه اینکه زیارت بدعت است، به تخریب قبور ائمه (ع) روی آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) بیانیه ای صادر و در آن اشاره کردند: منافقان زمانی که فهمیدند ائمه (ع) و صالحانی که به دور  ایشان جمع می شوند، همچنان شعله های هدایت هستند و زائران قبور خود را به تمسک به دین، تقوا و اصول والای اسلام دعوت می کنند، به بهانه اینکه زیارت بدعت است، به تخریب قبور ائمه (ع) روی آوردند

متن بیانیه به شرح زیر است:

اسلام و مسلمین از زمان طلوع خورشید آن به دست حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) پیوسته مورد ظلم و ستم مشرکین و منافقین از سویی و اهل کتاب مثل یهودیان و نصارا قرار گرفتند و  مسلمانان مخلصی که پیرامون پیامبر اکرم (ص) را گرفتند، طعم انواع سختی ها و رنج ها را چشیدند و مسلمانان از همان آغاز بعثت، برخی از آنان آواره شده و برخی مورد شکنجه قرار گرفتند و کشته شدند و برخی در محاصره اقتصادی قرار گرفتند و قرار گرفتن رسول اکرم (ص) به همراه عمویش حضرت ابوطالب (ع) در شعب ابی طالب نتیجه اقدامات خبیث مشرکین بود.

با وجود همه این ها، گرفتاری و رنج اسلام و مسلمین از منافقین بسیار سخت تر و دردناک تر از کافران بود؛ چراکه منافقین توانستند در صفوف مسلمانان رخنه کنند و در میان آنان راه یابند، لذا بیت حضرت نبی اکرم (ص) و بیوت برخی از ائمه اطهار (علیهم السلام) از گزند کسانی که به این گروه گمراه گرایش داشتند، در امان نبود.

از آن زمان و در عصر پیامبر (ص) نشانه های انحراف به وجود آمد و حکومت و رهبری دینی و سیاسی از دست اهل آن به غارت رفت و به دست کسانی افتاد که ایمان یک لحظه هم وارد دل های آنان نشده بود.

هدف این گروه نابودی اسلام و رهبران اسلام بود؛ چرا که می دانستند این شخصیت های بزرگ اسلام چه تأثیری در بقای درخت اسلام دارند، لذا تلاش کردند که معصومین (ع) را بعد از این که از حکومت دور کردند به قتل برسانند.

منافقین زمانی که فهمیدند ائمه (ع) و صالحینی که به دور  ایشان جمع می شوند، همچنان شعله های هدایت هستند و زائران قبور خود را به تمسک به دین، تقوا و اصول والای اسلام دعوت می کنند و زائرین از این فرصت برای رهایی از تاریکی های دنیا و تقرب به خداوند متعال استفاده می کند، آنان احادیث و روایاتی را برای جلوگیری مردم از حضور در جوار قبور ائمه و شیعیان صالح آن بزرگواران ساختند و در این راه موفق نشدند، لذا به بهانه اینکه زیارت بدعت است، به تخریب قبور ائمه (ع) روی آوردند و ساده ترین اصول اسلام را نادیده گرفتند و از فتاوی علمایشان مثل "ابن قدامه" که در کتاب "المغنی" و "شرح الکبیر" فتوا به مستحب بودن زیارت قبور دادند، چشم پوشی کردند.

آنان فعل پیامبر اعظم (ص) که قبور شهدا و دیگر مؤمنان را زیارت و برایشان طلب رحمت می کردند و مردم را به این کار امر می کردند، فراموش کردند و یادشان رفت که روی قبر پیامبر (ص) ساختمان ساخته شد و آن مکان تجدید بنا شد.

منافقین در شرق و غرب بدانند که نتوانستند آثار ائمه اطهار (ع) و ستون های حبّ را از قلوب شیعیان محو و نابود کنند. متوکل و کسانی که قبور ائمه (ع) را در بقیع ویران کردند، رفتند و تروریست های تکفیری مفسد نیز نابود می شوند و ما آنان را در زباله دان تاریخ می اندازیم.

حرم امامین عسکریین (ع) با تلاش شیعیان اهل بیت (ع) تجدید بنا شد و به یاری خداوند روزی خواهد آمد که امام زمان (عج) رهبری بزرگترین حکومت اسلامی را به دست گیرد و در پایتخت حکومت جدّش حضرت علی بن ابی طالب (ع) حکومت برپا کند.

اللهم اظهر وليك و اظهر به سنة نبيك حتى لا يستخفي بشيء من الحق مخافة احد من الخلق. اللهم إنا نرغب إليك في دولة كريمة تعز بها الإسلام وأهله وتذل بها النفاق و أهله وتجعلنا فيها من الدعاة إلى طاعتك والقادة إلى سبيلك وترزقنا بها كرامة الدنيا والآخرة.

وسيعلم الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون والعاقبة للمتقين. والسـلام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha