جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدرضا رضایی عضو کمیسیون عمران مجلس

حوزه/ رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر شرایط مساعدی برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام کشور وجود ندارد.

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هم اکنون برای اتمام پروژه های نیمه تمام در سراسر کشور نیاز به مبلغی در حدود 500 هزار میلیاردتومان است و حال آن که متاسفانه شاهد کاهش بودجه عمرانی کشور در سال جاری بوده ایم.

وی افزود: از سوی دیگر ارزی که به پروژه های عمرانی اختصاص داده می شود، عمدتاً به شکل اسناد خزانه و اوراق مشارکت است که همین مساله باعث می شود بسیاری از پیمانکاران به منظور نقد کردن این اسناد و اوراق آن‌ها را بین 25 تا 30 درصد زیر قیمت در بازار به فروش برسانند تا بلکه به این وسیله بتوانند پروژه خود را تکمیل نمایند.

این نماینده مجلس، همچنین با تاکید بر این که کمک دولت و مجلس برای تکمیل پروژه های نیمه تمام باعث رضایتمندی مردم و نیز ایجاد اشتغال گسترده در کشور می شود، گفت: یکی دیگر از مشکلات فعلی این است که به جهت عدم تزریق به موقع منابع مالی، کیفیت پروژه های عمرانی افت داشته ، ضمن آن که گاه نظارت مناسبی نیز از سوی دستگاه های متولی نسبت به آن ها وجود ندارد که این نقاط ضعف باید برطرف شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha