سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎‌جنوبی با ابراز تاسف از اینکه امروز علم بدون ایمان دنیا را به جهنم تبدیل کرده است، گفت: علم به خودی خود یک زهر و مرکب سرکش است، اما ایمان به علم زیبایی می‌دهد و حتی جهل هم با نور ایمان زیبا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با مسؤولان سازمان بسیج اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های بیرجند، اظهار داشت: استاد و بسیجی یعنی علم و ایمان و دین و دانش و جامعه‌ای که از این دو کلمه برخوردار باشد بهره مند است.

وی با بیان این که اگر دین بدون دانش و دانش بدون دین بماند به جان انسان‌ها آتش می‌شود، افزود: دین بدون ایمان به خرافه گرایی دچار می شود و دانش بدون ایمان نیز گرفتار سرکشی و طغیان می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی کار علم را دقت مبتنی بر فرضیه و آزمون دانست و گفت: علم دارای محدودیت است و نمی‌تواند جهان‌شناس و آرمان‌شناس باشد.

وی با اشاره به شخصیت علمی دکتر مصطفی چمران، گفت: دکتر چمران دانشمندی کم‌نظیر و دقیق بود و اگر اهل رفاه و پول بود همه چیز برایش فراهم بود، اما ایمان، آرمان‌ساز است و ایمان موجب شد این دانشمند کم‌نظیر در کوه‌های لبنان و صحرای تفتیده خوزستان پرورش یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ایمان دارای یک زیبایی و زیبابخشی است که به هر چه برسد آن را زیبا می‌کند یادآور شد: ایمان می‌تواند فقر را به مرحله افتخار برساند؛ چراکه فقر درحالت معمول خود، خوب نیست، اما اگر نور ایمان بیاید فقر را زیبا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: ثروتی که همراه با نور ایمان باشد زیبا است و انسان ثروتمندی که از نور ایمان بهره ای نبرده است مانند قارون خطرناک است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان‌‎‌جنوبی با ابراز تاسف از این که امروز علم بدون ایمان دنیا را به جهنم تبدیل کرده، گفت: علم به خودی خود یک زهر و مرکب سرکش است، اما ایمان به علم زیبایی می‌دهد و حتی جهل هم با نور ایمان زیبا می‌شود.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: هیچ چیزی جایگزین ایمان نمی‌شود و اساتید بسیجی باید راه دکتر چمران را بروند و توجه کنند که فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان در میانمار، یمن، فلسطین و حتی در کشورهای خود نیز مردم را قتل‌عام می‌کنند، افزود: آنها مانند حیوان با مسلمین برخورد می کنند و بچه‌ها را در قفس قرار می‌دهند، لذا باید در مقابل آن‌ها محکم ایستادگی کنید تا پیروز شوید.

امام جمعه بیرجند با اشاره به 17 هزار شهید ترور در کشور گفت: ما باید مقاومت کنیم و جلوی پیشروی چنگیز زمان را بگیریم.

وی در پایان با بیان این که برای حل مشکلات روزمره، دولت باید به دنبال دانشگاه و دانشمند برود نه این که دانشمند در سالن دولت منتظر بماند، گفت: حفظ ایمان بسیاری از مردم به این است که زندگی روزمره آن‌ها درست شود و دولت باید تلاش کند و با حل مشکلات اقتصادی جامعه را نجات دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha