پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم

حوزه/ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: محیط‌ زیست، بستری برای جامعه است که اگر از این بستر استفاده ناسالم شود می‌تواند بشریت را به خطر بیندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید رضا موسوی ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به این که در مسیر حفاظت از محیط‌زیست نیازمند یاری علما هستیم، اظهار داشت: رهنمودهای علما و بزرگان دینی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف و تحقق آن کمک کند.

وی افزود: محیط‌زیست بستری برای جامعه است که اگر از این بستر استفاده ناسالم شود می‌تواند حیات بشری را به خطر بیندازد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم به نقش محیط‌زیست در جامعه اشاره و تصریح کرد، جلوگیری از آلودگی، حافظت از گونه‌های جانوری و زیست‌گاه‌ها ازجمله مواردی است که مهم است.

وی تأکید کرد: انسان یکی از حلقه‌های زنجیره حیات است، اگر این زنجیره آسیب ببیند، انسان نیز آسیب خواهد دید، کار ما حمایت محیط‌زیست است تا انسان بتواند به درستی از آن بهره‌مند شود.

موسوی به اهمیت توسعه پایدار اشاره و عنوان کرد: توسعه باید پایدار باشد، یعنی حقوق نسل‌های بعدی نباید به خطر بیفتد، توسعه پایدار بر پایه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است بنابراین در برنامه‌ریزی آن باید طوری عمل کنیم که این پایه‌ها حفظ شود.

وی کم‌آبی را یکی از مشکلات امروز جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در عرصه تأمین آب مورد نیاز خود، با مشکل‌ مواجه است، سفره‌های آب زیرزمینی در حال افت است، از این رو حل چنین مشکلاتی نیازمند نگاه بلندمدتی به موضوع محیط زیست است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha