جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت لحظه ای صحنه دفاع از دین و انقلاب را ترک نمی کند، گفت: کمرنگ شدن حضور روحانیت در جامعه خواسته اصلی دشمنان اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان شهرستان قائمشهر با مهم ارزیابی کردن جایگاه تبلیغ دین در جامعه اسلامی، گفت: وظیفه ای که امروز مبلغان دینی عهده دار آن هستند همان رسالت انبیاء و اولیای الهی است.

وی با بیان این که هیچ عملی ارزشمند تر از تبلیغ دین خدا در میان مردم نیست، افزود: اهمیت این کار به این دلیل است که پیامبر گرامی اسلام نیز در آن دوران مأمور به ابلاغ پیام الهی به مردم دوران خود شده بود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که کسانی که در راه تبلیغ دین خدا در میان مردم قدم بر می دارند به طور حتم از اجر و پاداش بسیاری برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: کسانی که در این راه با ارزش قدم می گذارند نباید به فکر اجر و پاداش مادی آن باشد چون خداوند متعال در این خصوص وعده داده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تبلیغ دین خدا در میان مردم را همانند جهاد در راه خداوند متعال دانست و تصریح کرد: در شرایط امروز هیچ عملی با ارزش تر از این نیست که احکام الهی را برای مردم بازگو و آنها را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان و معاندان دین خدا برای از بین بردن دین و معارف الهی متحد شده اند، افزود: در چنین شرایط سختی باید از همه توان خود در جهت مقابله با این توطئه های خصمانه آنها بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دین و ارزش های الهی در خطر تضعیف دشمنان قرار دارد، بیان داشت: دشمن تلاش می کند با ابزارهای روز هویت دینی جامعه و مردم را خدشه دار کند تا بتواند نقشه های خود را در داخل جامعه اسلامی عملی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت لحظه ای صحنه دفاع از دین و انقلاب را ترک نمی کند، گفت: کمرنگ شدن حضور روحانیت در جامعه خواسته اصلی دشمنان اسلام و انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه حضور روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف جامعه اسلامی پررنگ تر باشد دشمن نیز به همان اندازه از نقشه های خود علیه دین و انقلاب عقب خواهد نشست، بیان داشت: دشمن به شدت از نقش و حضور روحانیت در جامعه هراسان است و به همین دلیل تلاش می کند این نقش را در جامعه کمرنگ کند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر حضور مستمر روحانیت در مناطق روستایی و آسیب پذیر جامعه گفت: متأسفانه برخی مناطق آسیب پذیر به دلیل کمبودهایی که در این بخش وجود دارد از نعمت حضور روحانیت بی بهره است که باید این مناطق در اولویت اعزام مبلغ قرار گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مناطقی که در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی بالایی هستند باید در اولویت برنامه های دینی و فرهنگی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: بروز آسیب های اجتماعی در جامعه اثرات جبران ناپذیری بر جامعه خواهد داشت که باید مانع از گسترش آن شد.

وی با بیان این که مبلغان دینی همواره و بدون هیچ چشم داشتی در عرصه تبلیغ دین وارد شده اند، افزود: امروز نیز این قشر مؤثر جامعه بدون توجه به مباحث مادی این کار به صورت خودجوش در برنامه های تبلیغی حضور دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha